Twinkle | Digital Commerce

Umbra: 1 dollar voor iedere nieuwe Facebook-fan

2017-05-27
170132
  • 1:09

Umbra, fabrikant van designartikelen voor in huis, keert één dollar uit aan iedereen die het bedrijf een ‘fan’ op Facebook oplevert. Die dollar moet vervolgens wel in de webshop van Umbra worden besteed.

Via e-mails aan klanten, tweets en, uiteraard, aandacht op Facebook probeert Umbra zijn fanschare te bewegen nieuwe fans aan te dragen. De social media-uitingen zijn allen voorzien van een link naar een pagina waarop uitnodigingen verstuurd kunnen worden.

Duizend dollar
Umbra, dat voor de actie 720 fans had op Facebook, keert in totaal duizend dollar uit aan wervers. Voor het eind van dit kalender hoopt het de duizend nieuwe abonnees binnen te hebben. Of dat gaat lukken is de vraag: de teller staat op moment van schrijven op een totaal van 938 fans.

Updates
Op Clickz.com weerspreekt e-business manager Sean Hurley dat de actie vooral is bedoeld om kopers naar Umbra.com te trekken en dus een manier om munt te slaan uit social media: ‘Nee. We willen laten zien dat er een betere manier is om onze updates te ontvangen dan via e-mail. We weten dat de meeste mensen die interesse hebben in onze producten op Facebook zitten en dat ze hun account gemiddeld vier tot zes keer per dag bekijken. We werken aan een nieuwe site. Deze actie past in het streven het aantal fans op Facebook fors uitbreiden.'