Nederland is weer een besloten shoppingsite rijker. Brandfield.com verkoopt lifestyle-artikelen van A-merken tegen kortingen van 30 tot 70 procent. Kleding hangt er niet in de digitale schappen.
Daarmee onderscheidt Brandfield.com zich van online outlets als Shopvip.com en 42hrsclub.com. Die sites werden respectievelijk in oktober en november van het afgelopen najaar geïntroduceerd en mikken vooral op vrouwen.
Het concept komt verder wel overeen: A-merken hebben een extra kanaal om overgebleven artikelen uit oude collecties verkopen. Omdat mensen alleen op uitnodiging lid kunnen worden en anders op een wachtlijst moeten gaan staan, wordt een zweem van exclusiviteit gecreëerd. Eens in de zoveel tijd vindt er een korte sale plaats, waarin leden artikelen tegen fikse kortingen kunnen aanschaffen. Ondertussen zijn de producten niet vindbaar in zoekmachines, waardoor het imago van de deelnemende merken geen al te zichtbare schade oploopt.
Boretti, LG, Samsonite en Bukatchi
Brandfield.com gaat vanaf medio juli producten verkopen in de categorieën Home & Outdoor, Electronics & Fun, Travel & Events en Fashion Accessoires. De site noemt zich 'de eerste besloten en exclusieve online outlet voor luxe lifestyle artikelen'. Onder andere de merken Borettii, LG, Samsonite en Bukatchi zijn al aangesloten.
'Open armen'
Initiatiefnemer is Govert van Eerde, die vorig jaar zijn bedrijf TAPPS van de hand deed en op zoek ging naar een nieuwe avontuur. Hij zegt geen moeite te hebben om merken voor zich te winnen: 'Door leveranciers worden we met open armen ontvangen. Met een aantal van hen zijn we in gesprek over producten die zelfs exlcusief voor Brandfield.com zullen worden ontwikkeld.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Brandfield.com: besloten shopsite zonder kleding
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.