Voor de derde keer sinds het bestaan van de prijs heeft Wehkamp.nl de Usability Award in de wacht gesleept. De onderscheiding voor de meest gebruiksvriendelijke website werd uitgereikt op de Rotterdamse Euromast.
Wehkamp.nl, eerder dit jaar al bekroond met de prestigieuze Thuiswinkel Award, deelt het podium met nummer twee ING en nummer drie SNS Bank. De andere kanshebbers waren Hema en NS.
Shortlist
De Usability Award, een initiatief van MetrixLab, werd dit jaar voor de negende keer uitgereikt. Een achtkoppige jury stelde de shortlist met vijf genomineerden samen, waarna het publiek zijn stem kon uitbrengen op zijn favoriete site.
'Toonaangevend'
Over de vorig jaar vernieuwde website van Wehkamp.nl zegt juryvoorzitter Bastiaan Klooster: 'Wehkamp blijft toonaangevend op het gebied van gebruiksvriendelijk winkelen online. De artikelen zijn goed vindbaar, de navigatie is goed ingedeeld, er is meestal sprake van een heldere filtering en een intuïtieve sortering. De zoekmachine is tolerant en trefzeker en leidt de gebruiker moeiteloos door de website.'
Wereld Natuur Fonds
Vorig jaar was de Usability Award een prooi voor het Wereld Natuur Fonds, dat met Wnf.nl als gebruiksvriendelijkst uit de bus kwam. Wehkamp.nl won de prijs het jaar daarvoor, net als in 2003.
Ik heb onlangs een bestelling bij Wehkamp.nl gedaan voor een artikel. Nadat ik de bestelling had gedaan, is dit artikel door Wehkamp afgeprijsd. Omdat het artikel nog niet was geleverd en ik dus kosteloos en moeiteloos kon annuleren en opnieuw bestellen, heb ik aan de klantenservice gevraagd of er niet een andere manier was waardoor ik dit artikel voor de lagere prijs kon kopen.
De klantenservice heeft daarop gemeld dat dat kon dmv een waardebon, zonder daarbij aanvullende voorwaarden te stellen.
Na ontvangst van het artikel heb ik aangegeven aan de klantenservice het artikel te willen behouden en dus ook graag de waardebon te willen ontvangen, stelt de klantenservice opeens de aanvullende voorwaarde dat de waardebon slechts tijdelijk en zeer kort geldig is. Ik ben het daar niet mee eens, omdat het afwijkt van de eerder afspraak en mij dwingt om op korte termijn iets te kopen.
Op mijn vraag aan de Wehkamp klantenservice of die waardebon in geldigheidsduur kan worden verlengd is afwijzend gereageerd en als ik het daar niet mee eens was kon ik een brief schrijven. (lekkere eerste hindernis in dit Internet tijdperk)
Ook op die brief is door Wehkamp afwijzend gereageerd, met een flauw excuus dat de computer het niet aankan�
Ook de levertijd viel mij vies tegen, van âÂ?Â?binnen 1 weekâÂ?Â, zomaar opgelopen tot 6 weken. Annuleren kan dan wel, maar na vooruitbetaling via Ideal allemaal wel heel lastig. Nooit mee Ideal dus en zeker niet Ideaal.
Afijn, in dit Internet tijdperk met vele aanbieders, zoek ik gewoon een ander.