Twinkle | Digital Commerce

Deal-Factory en Sanoma komen met Mannendeals.nl

2017-05-27
180101
  • 1:40

Deal-Factory, dat in verschillende webwinkels consumentenelektronica verkoopt, opent binnenkort een webshop in samenwerking met Sanoma Men’s Magazines (SMM): Mannendeals.nl. Deal-Factory werkt aan meer van dit soort partnerships.

Deal-Factory zorgt voor de bouw, het assortiment en het beheer van Mannendeals.nl, dat mikt op mannen in de leeftijd van 18 tot 55 jaar. Uitgever SMM verzorgt de promotie via zijn weekbladen Nieuwe Revu, Panorama en maandblad Playboy.

Vier aanbiedingen
In de magazines komt steevast een pagina te staan met de vier actuele aanbiedingen op Mannendeals.nl. Het concept wordt pas in juli gelanceerd, maar een testversie van de site is al te vinden online. Hieronder vindt u een screenshot.



Tommy Teleshopping
Olivier Chevalier, die eerder whitelabel shops Vaaratlas.nl en Rallyatlas.nl zag openen, sloot onlangs ook een deal met Tommy Teleshopping. Vanaf 1 juli zullen producten van Deal-Factory worden verkocht via Tommyteleshoppping.com. Chevalier: ‘We beginnen met zogenoemde Top Deals bij hun op de site. In een later stadium zal Tommy Teleshopping ook op televisie aandacht besteden aan producten uit ons assortiment. Feitelijk werken we op dezelfde basis samen als bij Sanoma: zij leveren het bereik, wij de shop. Zo zijn we ook bezig met een aparte webwinkel voor 55-plussers. Daarvoor hebben we ook een mediapartner gevonden, alleen kan ik nog niet zeggen welke. Ondertussen kijken we welke doelgroepen we nog meer op een dergelijke manier kunnen aanboren.’

'Powered by Deal-Factory'
Volgens Chevalier betekent de opzet van extra verkoopkanalen niet dat Deal-Factory zelf uit beeld raakt. ‘In de nieuwe doelgroepshops maken we ook duidelijk dat ze gevoed worden door Deal-Factory. “Powered by Deal-factory” komt er te staan.’

Coolblue
Chevalier heeft er vanaf het begin voor gekozen de naam Deal-Factory te communiceren naar het publiek, hoewel alleen in de tien webwinkels die daaronder hangen (Lcd-deal.com en Telecom-deal.com bijvoorbeeld) producten worden verkocht. Pieter Zwart van concurrent Coolblue, dat inmiddels ruim vijftig shops in de lucht houdt, maakte op de afgelopen Thuiswinkel Vakbeurs bekend de bedrijfsnaam voortaan actiever te gaan communiceren. ‘Coolblue moet merk worden’,  kopte Twinkle daarover.