Twinkle | Digital Commerce

‘IPad is king bij mobile shopping’

2017-05-27
180101
  • 1:19

IPad-gebruikers besteden aanzienlijk meer tijd en geld aan mobile shopping dan andere tablet- of smartphonegebruikers. Het apparaat van Apple blijkt goed voor 90 procent van alle mobiele retailinkomsten. Slechts 7 procent van de mobiele omzet komt via smartphones.

Dit blijkt het uit het rapport ‘The 2012 Q1 Shopping Insights Mobile Study’ van RichRelevance, gebaseerd op onderzoek onder enkele miljarden webwinkelsessies op Amerikaanse retailsites. Het mobiele aandeel van de online inkomsten is volgens dit rapport gestegen van 1,9 procent in april 2011 naar 4,6 procent in maart 2012.

Conversie drie keer hoger
De iPad is aanvoerder in dit opkomende kanaal. Zo is de iPad niet alleen goed voor 90 procent van alle mobiele inkomsten (en dus voor 4 procent van de totale online omzet), maar is de conversie op iPads met 1,5 procent ook bijna drie keer hoger dan de conversie op andere mobiele apparaten (0,57 procent).

Minder maar duurdere producten
IPad-gebruikers blijken ook meer (158 dollar) te besteden dan andere mobiele shoppers (104 dollar). Vergeleken met online shoppers (153 dollar, desktop/laptop) geven iPad-gebruikers ongeveer hetzelfde bedrag uit aan een gemiddelde order. Een iPad-gebruiker blijkt echter duurdere producten te kopen aangezien ze minder items (3) per order kopen dan gebruikers op andere mobiele apparaten (4,3) en desktops/laptops (6,9).

Infographic
RichRelevance heeft naar aanleiding van zijn onderzoek een infographic opgesteld die u hieronder vindt en die u eventueel hier kunt downloaden.



Bron: Richrelevance.com

Zie ook:
Tabletgebruikers: goudmijn voor online retailers (Twinkle 3-2012)