Twinkle | Digital Commerce

Frans postbedrijf rust filialen uit met paskamers voor online orders

2024-01-11
1000562
  • [nieuws]
  • 0:60

Het Franse postbedrijf La Poste test in enkele postkantoren een ruimte waarin klanten hun online orders kunnen passen en indien nodig retourneren.

De zogenoemde ‘e-commerce module’ wordt de komende tijd getest in zeven filialen van het postbedrijf. Voor nu gaat het om twee filialen in Parijs, een in La Rochelle en een in Lannion. Daar komen dit jaar nog drie filialen bij in Valenciennes, Saint-Etienne en Amiens.

In deze filialen is een aparte ruimte ingericht waarin klanten hun online bestelling kunnen passen. Het is de bedoeling dat klanten hun online bestelde kleding in het hokje passen. Als ze er niet tevreden over zijn, zijn alle middelen beschikbaar om het pakket meteen retour te sturen. Zo kunnen klanten gratis een retourlabel afdrukken voor pakketten die zijn besteld via partners van La Poste.

Met de test hoopt het bedrijf enerzijds meer klanten naar de filialen te lokken. Ook wordt het op deze manier klanten makkelijker gemaakt om kleding te passen nadat ze hun pakket hebben afgehaald. Dat scheelt tijd.

Beeld: La Poste