Twinkle | Digital Commerce

‘Decathlon perkt winkeloppervlakte en aantal huismerken in’

2023-07-27
1000562
  • [nieuws]
  • 0:42

Sportretailer Decathlon gaat zijn strategie aanpassen. Het aantal eigen merken wordt verminderd en er wordt gesneden in winkeloppervlakte.

Dat schrijven diverse Franse media. Het herstructureringsplan zou zich in eerste instantie richten op de Franse markt. Over andere markten worden nog geen uitspraken gedaan. Momenteel heeft Decathlon zo’n vijftig eigen merken. Dit aantal moet worden ingeperkt tot ‘een tiental’ merken.

Ook zou Decathlon overwegen om in verschillende markten over te gaan op een franchisemodel. Sowieso moet het totale winkeloppervlakte worden gereduceerd. De focus zou meer komen te liggen op digitalisering en duurzaamheid.

Opvallend is dat de plannen niet komen door financiële resultaten. Decathlon zou ‘de concurrentie op afstand willen houden’, en kiest daarom voor een andere route. Die keuze zou wel betekenen dat zo’n zeshonderd banen worden bedreigd.