Twinkle | Digital Commerce

Horlogeband.com krijgt make-over

2020-06-24
1000562
  • [interview]
  • 1:19

Online shop Horlogeband.com heeft een flinke make-over gekregen. Het redesign van de shop kostte het bedrijf 2,5 jaar, zo vertelt oprichter Rogier Koershuis: ‘De achterkant van de webshop is compleet herschreven.’

Om en nabij tien jaar geleden, rond de financiële crisis, lanceerde Koershuis Horlogband.com: ‘De gedachte erachter was dat mensen zouden gaan besparen op luxe. Daardoor verwachtten we dat mensen minder snel nieuwe producten zouden kopen, en eerder hun horloges zouden repareren.’

Vooruitstrevend

De achterkant van Horlogeband.com is compleet voor het bedrijf geschreven, de website maakt geen gebruik van platforms als Magento of Wordpress. ‘In die tijd was het een heel vooruitstrevende website.’ Mobiel was destijds niet aan de orde, dus de webshop werkte het beste op een desktop. Het was tijd voor verandering, aldus Koershuis. ‘Ik kreeg tranen in mijn ogen van hoe de oude website eruit zag.’

Eigenwijs

‘Noem me eigenwijs, maar als iedereen iets doet wil ik juist het tegenovergestelde’, vertelt Koershuis. En dus werd de nieuwe site weer volledig herschreven, zodat het een op zichzelf staande website werd. Zonder hulp van de eerder genoemde platforms: ‘Dat was het meest ingrijpende proces’, aldus Koershuis.

Kritisch

Het complete traject duurde 2,5 jaar, vertelt de oprichter lachend: ‘En dat lag grotendeels aan mij, ik ben erg kritisch.’ Na wat hobbels in de weg is de webshop nu voor 70 procent naar wens. De komende maanden worden de puntjes op de i gezet van de nieuwe webshop, en is het Duitse zusje Uhrenarmbandshop.de aan de beurt voor een redesign.