Twinkle | Digital Commerce

Zo wil GoCustomized blijven groeien over de grens

2020-03-11
1000562
  • 1:28

Aanbieder van gepersonaliseerde smartphonehoesjes GoCustomized verkoopt zijn producten in 25 landen wereldwijd. Hoe ze die groei willen volhouden zie je in onderstaande video.

‘Het is altijd ons idee geweest om succesvol te worden over de grens’, aldus ceo Michiel van de Plassche van GoCustomized. ‘We zijn begonnen in Nederland, daarna kregen we België erbij. Vanaf dat moment zijn we serieuzer met crossborder aan de slag gegaan. We zijn gestart in Frankrijk, Engeland en Duitsland en toen is het heel hard gegaan.’

Inmiddels is dat portfolio dus uitgebreid naar 25 landen wereldwijd. Om die groei te faciliteren moest het bedrijf enkele drastische beslissingen nemen. Zo werd voorheen de productie uitbesteed, nu beschikt het bedrijf over eigen printers die de hoesjes bedrukken. Vanuit Amsterdam worden de 25 landen bediend.

Van de Plassche: ‘We gaan nu inzetten op mobiele devices. De laatste paar jaar kopen klanten steeds vaker via de telefoon. Dus ik wil dat mensen heel snel en simpel een product kunnen samenstellen op hun telefoon. Dat zijn we nu aan het ontwikkelen en dat wordt onze volgende groeidoorbraak.’

CrossBorder Top 30
Dit is het derde deel van De Doorbraak, een driedelige videoserie van Dexport over bedrijven in de CrossBorder Top 30. Hier kun je de vorige afleveringen zien: die van MamaLoes Babysjop en Amsterdenim. Dit jaar verschijnt een nieuwe lijst van internationale snelgroeiers, bedrijven kunnen zich daarvoor al aanmelden op de website van het CrossBorder Event. Op het congres zal de CrossBorder Top 30 2020 bekend worden gemaakt, net als de winnaar van de CrossBorder Award voor het Nederlandse e-commerce bedrijf met de beste internationale marketingcampagne. Afgelopen jaar gingen de prijzen respectievelijk naar Beerwulf en Rituals.