Twinkle | Digital Commerce

Loes de Volder over open hiring bij MamaLoes Babysjop

2020-03-04
1000562
  • [video]
  • 1:24

Mamaloes Babysjop is een bekende naam uit de Twinkle100 en het bedrijf timmert internationaal aan de weg. Opvallend: het bedrijf uit Goirle neemt mensen aan zonder sollicitatieprocedure.

Open hiring heet het Amerikaanse fenomeen, dat Loes de Volder in de Brabantse praktijk heeft gebracht.

MamaLoes Babysjop, exponent in maatschappelijk verantwoord ondernemen, biedt mensen de kans om aan de slag te gaan zonder te solliciteren. ‘Het enige dat we van geïnteresseerden vragen is dat ze vier uur lang op hun benen moeten kunnen staan en minstens tien kilo moeten kunnen tillen’, aldus De Volder. Iedereen start met magazijnwerk. Daarna wordt gekeken of en waar iemand naartoe zou kunnen doorgroeien.

MamaLoes presteert goed in een drukke (online) markt, getuige de notering in zowel de Twinkle100 als de CrossBorder Top 30 van internationale online snelgroeiers.

In de video vertelt Loes de Volder over haar bijzondere bedrijf:

CrossBorder Top 30
Dit is het eerste deel van De Doorbraak, een driedelige videoserie van Dexport over bedrijven in de CrossBorder Top 30. Amsterdenim en GoCustomized komen aan de orde in de volgende afleveringen, die u ook hier kunt zien. Dit jaar verschijnt een nieuwe lijst van internationale snelgroeiers, bedrijven kunnen zich daarvoor al aanmelden op de website van het CrossBorder Event. Op het congres zal de CrossBorder Top 30 2020 bekend worden gemaakt, net als de winnaar van de CrossBorder Award voor het Nederlandse e-commerce bedrijf met de beste internationale marketingcampagne. Afgelopen jaar gingen de prijzen respectievelijk naar Beerwulf en Rituals.

Lees ook: Loes de Volder (MamaLoes): ‘Met liefde en plezier de beste’ (Twinkle 6-2020)


Gerelateerde artikelen: