Twinkle | Digital Commerce

Jumbo’s loyaliteitsprogramma volgend jaar in heel Nederland beschikbaar

2019-12-03
1000562
  • 1:08

Jumbo gaat zijn spaarprogramma, het ‘Hallo Jumbo Voordeelprogramma’, komend jaar uitrollen over heel Nederland. De super testte het programma eerder in enkele vestigingen.

Dat heeft Olaf de Boer, directeur Buying & Merchandising van Jumbo onlangs verteld op het Food Formule Even van Distrifood en Category & Trade Company. Met het spaarprogramma, waarmee Jumbo redelijk achterloopt ten opzichte van andere supers, kunnen klanten sparen voor kortingen. Ook krijgen klanten persoonlijke aanbiedingen voorgeschoteld.

Hoe het spaarprogramma er bij de landelijke uitrol uit gaat zien, is niet duidelijk. Jumbo testte het loyaliteitsprogramma eerder dit jaar in enkele filialen, maar de supermarkt liet toen wel weten nog bezig te zijn met een definitieve programma.

Het bedrijf liet toen ook weten dat de test een groot succes was, en dus wordt deze volgens Distrifood komend jaar landelijk uitgerold. ‘We gaan het volgend jaar geleidelijk uitrollen met als doelstelling om aan het einde van het jaar landelijk dekkend te zijn’, aldus De Boer.

App en kaart

Tijdens de testperiode was het spaarprogramma in een app-vorm gegoten. Klanten die niet over een smartphone beschikken, konden ook een fysieke klantkaart krijgen. Het is niet bekend of dit ook voor de landelijke uitrol geldt.

Naast het spaarprogramma wordt ook Foodcoach, waarmee klanten worden geholpen met voedselkeuzes, komend jaar beschikbaar voor consumenten. Eerst was dit alleen nog voor topsporters beschikbaar.


Gerelateerde artikelen: