Twinkle | Digital Commerce

Jumbo test loyaliteitsprogramma

2019-04-04
1000562
  • [nieuws]
  • 1:04

Waar andere supermarkten al langer met spaarprogramma’s werken, loopt Jumbo op dat gebied nog een beetje achter. De Veghelse super heeft nu een test afgerond met een eigen loyaliteitsprogramma: het 'Hallo Jumbo Voordeelprogramma’.

Dat schrijft Distrifood. De nummer 11 van de Twinkle100 heeft het programma bij enkele filialen de afgelopen maanden getest. Klanten die deelnamen aan de proef kregen onlangs te horen dat deze test op zijn einde liep. Jumbo spreekt van een groot succes en is achter de schermen bezig aan een definitief programma.

App en pas

Het loyaliteitsprogramma was tijdens de testfase in de vorm van een applicatie beschikbaar. Voor klanten die niet over een smartphone beschikken was er echter ook een klantenkaart. Bij het afrekenen konden klanten bij de kassa deze app, of pas, laten scannen. Per euro ontvingen zij een punt. Duizend punten was goed voor vijf euro korting. Daarnaast kregen zij iedere twee weken persoonlijke aanbiederingen, die de super ‘spaarversnellers’ noemde. Hiermee konden ze ook sneller sparen.

Het is niet bekend wanneer het loyaliteitsprogramma definitief wordt uitgerold. Jumbo roept testspaarders op om de fysieke kaart alsnog aan te vragen, om eventueel gespaarde kortingen niet mis te lopen.