Twinkle | Digital Commerce

Bax Music omarmt franchisemodel

2019-07-05
1000562
  • [nieuws]
  • 1:15

Muziekwinkel Bax Music is op zoek naar ondernemers die onder hun naam een fysieke vestiging willen openen. Het bedrijf noemt fysieke winkels een belangrijke aanvulling op de online ervaring.

Op zijn webshop geeft de Goese onderneming aan heel serieus op zoek te zijn naar ‘ondernemende muziekliefhebbers’ die een eigen muziekwinkel willen beginnen onder de naam van de nummer 16 van de Twinkle100, detecteert Emerce. Eerder was dit nog niet zo, refereert Bax Music aan een 1-aprilgrap, eerder dit jaar. Waarin het bedrijf op zoek zou zijn naar klanten die pop-upwinkels wilden openen.

Toch ziet Bax Music wel degelijk brood in het franchiseconcept. De muziekwinkel beschikt zelf al over vier vestigingen, maar wil dat verder uitbreiden. ‘Ze zijn niet alleen een uithangbord, maar ook essentieel voor de muzikanten die hun instrumenten eerst willen zien, voelen en bespelen voordat ze tot aankoop overgaan.’

Volgens Bax Music profiteren geïnteresseerde franchisers onder meer van een groot en breed muziekassortiment, een overzichtelijke en informatieve website en aantrekkelijke retour- en garantievoorwaarden.

Platform

Het is niet voor het eerst dat Bax Music zijn concept en expertise deelt met derden. Zo opende de webshop eerder dit jaar nog zijn poorten voor andere aanbieders van muziekartikelen. Door als platform op te treden, wil Bax Music zijn assortiment uitbreiden en kunnen zakelijker verkopers meeliften op de sterke positie van het bedrijf.

In Twinkle 7, dat eind volgende maand verschijnt, lees je een uitgebreid interview met Jochanan Bax, eigenaar en ceo van Bax Music.