Twinkle | Digital Commerce

Bol.com verschuift Billie naar de achtergrond

2019-06-24
1000563
  • 1:16

De nieuwe huisstijl van bol.com betekent zo’n beetje het einde voor Billie, het bolle icoon dat zo lang het uithangbord was van de Twinkle100-aanvoerder.

Billie is niet langer de mascotte van bol.com, maakt het bedrijf duidelijk in reactie op vragen op social media.

Billie duikt alleen nog op als virtuele assistent op bol.com, dat een heel nieuw uiterlijk heeft gekregen. Nieuwe kleuren, nieuwe letters, andere vormen. ‘Van de app en website, tot de cadeaukaart en verzenddoos. De huisstijl van bol.com met het herkenbare logo en het blauw van bol.com wordt opgefrist en nog kleurrijker, speelser en menselijker’, aldus het bedrijf vorige week. Naar nu blijkt pas Billie niet meer zo goed in het plaatje.

Waar is Billie?

Op sociale media wordt volop gespeculeerd over waar Billie toch is gebleven. Hij werd onder andere al 'gespot' in een bestelbus van Albert Heijn. Coolblue besloot 'm een plek in een van zijn winkels te geven.

Kantoor in Antwerpen

Zonder Billie opende bol.com deze week de deuren van een kantoor in Antwerpen. Ook in Vlaanderen wordt nadrukkelijk gemikt op het aansluiten van verkooppartners. ‘Chinese en Amerikaanse platformen proberen een plek te veroveren in Europa. Als wij vanuit de Benelux hier een antwoord op willen vinden, dan zullen we moeten samenwerken’, zei ceo Huub Vermeulen tegen de Belgische media.

Same day delivery en zondaglevering in België

In samenwerking met bpost worden ook de aflevermogelijkheden bij onze zuiderburen verruimd. Zo begint bol.com met same day delivery en zondagbezorging in België, waar Billie ook uit het virtuele winkelstraatbeeld verdwijnt.