Twinkle | Digital Commerce

Zalando biedt beauty-producten in meer landen aan

2019-03-05
1000562
  • [nieuws]
  • 1:14

Zalando introduceerde vorig jaar productgroep Beauty in thuisland Duitsland, Oostenrijk en Polen. Nu komen daar vijf nieuwe landen bij, Nederland is echter nog niet aan de beurt.

De fashionretailer lanceert Beauty vanaf vandaag in Zweden en Denemarken. Aan het eind van de maand komen daar Frankrijk en België bij. Later worden de cosmeticaproducten ook aan de Italiaanse webshop toegevoegd. Wanneer Beauty ook in Nederland komt, kan een woordvoerder van de nummer 3 van de Twinkle100 niet bevestigen. ‘We hebben nog geen verdere Beauty-uitbreiding voor ogen.’

Zalando spreekt over een succesvolle launch vorig jaar. ‘Ons sterke Beauty-assortiment met meer dan tienduizend producten van 250 merken wordt goed ontvangen door klanten in Duitsland, Oostenrijk en Polen. We zijn enthousiast om de producten naar meer Europese klanten te brengen’, verklaart Pamela Wade-Lehman, verantwoordelijk voor Zalando Beauty. ‘We zien dat drie van de vijf consumenten ook fashion kopen als ze voor Beauty komen. Het aanbod gaat dus goed samen.’

Ook voor mannen

Dat Zalando in Beauty wilde stappen werd eind 2017 bekend. ‘Het idee is dat klanten een hele look kopen. Dus als je een outfit hebt gekocht, dat je dan aanbevelingen krijgt van nagellak of lippenstift die er goed bij passen’, verklaarde een woordvoerder destijds de keuze. Introductie van het Beauty-segment kwam begin vorig jaar. Dat was in eerste instantie alleen op vrouwen gericht. Later kwamen daar ook Beauty-producten voor mannen bij. Eerst alleen in thuisland Duitsland, later ook in Oostenrijk en Polen.