Twinkle | Digital Commerce

Zalando introduceert beauty-artikelen voor mannen

2018-10-04
1000562
  • [nieuws]
  • 1:18

Het beauty-assortiment dat Zalando dit voorjaar introduceerde, bevat in thuisland Duitsland sinds vandaag ook producten voor mannen. Nog vóór kerstmis breidt Zalando ook zijn Oostenrijkse en Poolse aanbod ermee uit.

Op Zalando.de zijn sinds vandaag 25 merken op beauty-gebied met in totaal 1.500 artikelen voor heren te bestellen: bijvoorbeeld House 99 van David Beckham of Clarisonic van de L'Oreal Luxe Group. Ook bieden merken Hanz de Fuko en Baxters of California ‘Natural beauty’-producten aan.

Gewaardeerde categorie

De productcategorie, die sinds maart deel uitmaakt van Zalando's online platform, oogst tot nu toe positieve resultaten. 'We zijn blij met de lancering van Beauty for Women in Duitsland', zegt Claudia Reth, Vice President Category Specialties. 'Met meer dan 7.000 producten van meer dan 150 premium en lifestyle beauty-merken hebben we samen een sterk aanbod neergezet.'

Cross-selling

Zalando merkt duidelijk dat het verkopen van verzorgingsproducten voor bijverkoop zorgt. 'We zien dat 70 procent van onze klanten ook modeproducten koopt wanneer zij op de beauty-afdeling winkelen, wat onze cross-selling strategie bevestigt aan de hand van de eerste gegevenspunten. Daarom is dit het juiste moment om beauty voor mannen toe te voegen.'

Voor de Nederlandse man

In Nederland loopt momenteel een campagne voor personal shopping service Zalon, gericht op heren. Die service biedt een door stylisten samengesteld pakket met kledingstukken en accessoires, afgestemd op maat en smaak van de klant. Ook is er de 'Man Box', die de keuze laat uit vijf soorten kledingstijlen. Wanneer Zalando de beautyproducten voor heren in ons land introduceert, is nog niet bekend.