Twinkle | Digital Commerce

Christine le Duc kijkt weer vooruit na overnames

2018-12-05
1000562
  • 1:04

Erotiekketen Christine le Duc richt na twee overnames in één jaar tijd het vizier weer op de toekomst. Het bedrijf wil meer koppels trekken en zet in op advies op maat.

Dat vertelt nieuwbakken ceo Audrey van Ham in gesprek met het FD. Volgens haar was Christine le Duc eerst vooral populair bij mannelijke klanten die artikelen voor hun bedpartners kochten, later werd het merk populairder onder vrouwen door de hype van de Fifty Shades-reeks. De keten mikt nu op een gulden middenweg: samen met de partner naar de seksshop. ‘Ik moet uitvinden hoe die man te triggeren. We gaan workshops en lezingen geven, bijeenkomsten met hapjes en drankjes organiseren, voor het romantische avondje uit-gevoel.’

De erotiekshop wil groeien in Nederland en de Belgische en Luxemburgse markt veroveren. Zowel online als fysiek. Christine le Duc mikt dan ook op een uitbreiding van het winkelbestand.

Fysieke winkels

Christine le Duc kwam in augustus na vijftien jaar weer in Nederlandse handen. Van Ham stelde in een eerder interview met De Telegraaf al dat de kracht van Chrstine le Duc vooral in de fysieke winkel lag. ‘Hier kun je voelen, ruiken en horen hoeveel lawaai zo’n apparaat maakt’.