In april van dit jaar kondigde Thuiseten.nl zich aan als uitdager van Thuisbezorgd.nl. Na ruim een half jaar is het platform gelanceerd.
Het platform vult naar eigen zeggen het gat op dat Thuisbezorgd.nl achterliet nadat het eerder de commissie van 12 naar 13 procent verhoogde. Thuiseten.nl hanteert 6 procent commissie – No bullsh*t, een keiharde garantie – en richt zich op de millenial. ‘Je moet een leuk verhaal hebben anders ziet men het verschil tussen jou en Thuisbezorgd.nl niet’, vertelt ceo Elmar Eckstein in gesprek met Twinkle. ‘Bij ons staat verbinding centraal.’
Thuiseten.nl wil graag studenten of collega’s samen laten bestellen. De pas gelanceerde app beschikt over een functie waarbij je vrienden kunt uitnodigen om samen te bestellen. ‘Als je iets in je winkelwagen doet, dan heb je daar een knop zitten waarmee je vrienden of collega’s kunt uitnodigen’, vervolgt Eckstein. ‘Als je die indrukt dan opent hij je WhatsApp en dan kun je vrienden uitnodigen. Die gaan dan naar hetzelfde restaurant.’
Nadat het platform zich in maart aankondigde, hebben bijna duizend restaurants uit Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam zich al aangesloten. Eckstein: ‘Dat is heel gaaf maar ook heel spannend. Wij hebben het platform zo opgezet dat we die duizend restaurants kunnen handelen. Nu zit er even een stop op. Vanaf januari gaan we weer verder met het aansluiten van meer restaurants.’
Tikkie
Om betalingen te verwerken en in het kader van ‘verbinding’ heeft Thuiseten.nl een samenwerking gesloten met Tikkie. Dit betekent dat online betalingen via de betaaldienst van ABN Amro verlopen. Al kan de ondernemer er ook voor kiezen om betalen aan de deur als optie toe te voegen.
Nu hebben wij als klant nog meer keuzes om eten te bestellen. Goed bezig !!
Ondanks dat de thuisbezorgd maffia zo snel mogelijk kapot verdient te gaan, gaat dit concept niet werken. Al helemaal niet als je er 6 maanden over doet om een app te maken waar je bestellingen mee Kan plaatsten.
Op dit moment lijkt het niet erg storm te lopen op de instagrampagina van de uitdager. Paar probleempjes met de website zo te zien. Wel een leuk design.
Onlangs gooide Foodora in Nederland de handdoek in de ring. Ook Hungry wist niet overeind te blijven. Wie kent Hungry nu nog? Er komen telkens nieuwe kleine initiatieven (nu bijv Thuiseten en Bezorgland). Het is ontzettend moeilijk voor 1-op-1 concurrenten van Thuisbezorgd tenzij er investeerders gevonden kunnen worden die dezelfde marketinguitgaven willen doen of dat er een uniek concept op tafel komt.
Wellicht een beter idee om in den beginne in een secifieke deelmarkt te concurreren en om van daaruit uit te breiden (bijv. Avondzaak.nl voor bezorgende avondwinkels).
We gaan het zien...
Kansloze initiatieven. TakeAway heeft zijn zaakjes heel goed op orde. Dit is een winner takes all markt die is ingenomen door TakeAway.
Hungry en JustEat maakte zich niet onderscheidend genoeg.
Thuisbezorgd word al minder dominant doordat restaurants meer aan loyaliteit doen en alternatieven, Sneleten.nl zet ook door en levert veel in op kortingen.