Twinkle | Digital Commerce

Intergamma timmert aan gecureerde one-stop-omnichannel-shop

2023-09-29
1000562
  • [nieuws]
  • 1:38

Intergamma – moederbedrijf van Karwei en Gamma – gooit het over een (iets) andere boeg. Het bedrijf past zijn organisatie aan en wil zich presenteren als one-stop-shop, zowel online als offline, waarbij meer wordt ingezet op een duurzaam assortiment.

De retailorganisatie kiest er dus voor om te investeren in het offline én online kanaal. Offline breidt Intergamma uit met nieuwe winkels in België. Ook wordt geïnvesteerd in het doorontwikkelen van winkelformules. Hoe die doorontwikkelde winkelformules eruit gaan zien is nog niet helemaal duidelijk. Wel wil Intergamma in ieder geval meer inzetten op een duurzaam aanbod. Ook moeten de formules meer onderscheidend worden.

Dat geldt in zekere zin ook online. De nieuwe koers omvat volgens ceo Joost de Beijer nadrukkelijk een omnichannel-propositie waar Karwei en Gamma steeds meer een speciaalzaak worden voor specifieke assortimenten, zo laat hij desgevraagd weten aan Twinkle. ‘We zullen geen marktplaats worden, maar een curated platform waar we voor specifieke assortimenten inspiratie, een long tail aanbod en additionele services zullen gaan aanbieden.’ Bij dat laatste gaat het volgens De Beijer om diensten als DIFM, dat staat voor ‘Do It For Me’. Anders dan bij DIY (Do It Yourself) gaat het hierbij om diensten waarbij Intergamma de klus oplost voor de klanten. Ook wordt ingezet op uitlegvideo’s om klanten te helpen die de klus wel wíllen klaren maar niet zo goed weten hoe. Tot slot wordt voor bepaalde assortimenten same day delivery aangeboden.

Nieuwe poppetjes

Dat het Intergamma menens is blijkt wel uit de nieuwe organisatiestructuur. Met daarin een dedicated directeur voor Technologie en E-commerce. Die rol wordt vervuld door Jurre Mulder, die al langer directielid is bij het bedrijf. Naast Mulder bestaat de directie van Intergamma uit Cees van Vliet (Gamma Nederland), Nicky Claeys (Karwei), Dominique Motte (Gamma Belgie), Constantijn Weything (Commercie), Levina Kleijwegt (HR) en Harold van der Scheur (Format). De raad van bestuur blijft ongewijzigd en bestaat uit ceo Joost de Beijer en cfo Laura Hendrickx.