Twinkle | Digital Commerce

DisQounts en Fatboy gelauwerd op CrossBorder Event

2018-09-07
1020594
  • 1:42

DisQounts staat bovenaan de nieuwe CrossBorder Top 30, die op het CrossBorder Event is onthuld. Ook Fatboy viel in de prijzen: het zitzatmerk verliet Utrecht met de CrossBorder Award.

From Holland going global’, was het thema van het zesde CrossBorder Event, voorgezeten door Ben van der Burg op evenementenlocatie Mereveld. Sprekers van onder andere Beerwulf, MS Mode en Snowcountry deelden verhalen over internationaal verkoopsucces, net als ProFlags, de lijstaanvoerder van de CrossBorder Top 30 van vorig jaar.

DisQounts aan kop

DisQounts neemt het stokje over van Proflags. Het bedrijf uit De Meern levert aan dagaanbieders en andere webwinkels en verkoopt daarnaast zelf ook via verschillende marktplaatsen wereldwijd. Met ruim 400 procent internationale omzetaanwas blijft DisQounts Koffievoordeel en Forza Refurbished voor op de lijst van snelle groeiers.

Voor de ranking in de CrossBorder Top 30 is de – procentuele – internationale omzetgroei van vorig jaar maatgevend. Deelnemers dienen in het voorafgaande jaar (2016) tenminste 100.000 euro omzet te hebben geboekt over de grens; ook mag een onderneming niet louter op het buitenland gericht zijn.

Ranglijst

Hieronder vind je de complete CrossBorder Top 30 van 2018 (bedrijven met gelijke groeipercentages hebben dezelfde notering):

1             DisQounts International
2             Koffievoordeel
3             Forza Refurbished
4             T.O.M. bv
5             FashCom
6             Everlake eCommerce
7             Ukje.nl
8             Body & Fit
9             Wilpe.com
10           MotorKledingCenter
10           Dekbed-Discounter.nl
12           CycleXclusive
13           HBB24
14           SB Supply
15           iUsed
16           Snowcountry
17           Betersport
18           GoCustomized
19           MamaLoes Babysjop
20           KATO Group
21           YourSurprise.com
21           Etrias
23           Lucardi Juwelier
24           Topvitamins
24           Leen Bakker
26           HBL Online
27           vidaXL
28           Travelbags
29           Macrovet
30           Maxilia Relatiegeschenken
30           Happy on Web

CrossBorder Award

Fatboy sleepte de eerste CrossBorder Award in de wacht. Het bedrijf kwam met zijn internationale prestaties als beste uit de bus volgens de vakjury, bestaande uit Luuk Ros (NIMA en Marketingfacts), Guido Smit (ABN Amro), Andreas Giese (Dexport) en Jeroen Kerkhoff (Philips). Het keurkorps prijst Fatboy onder meer om zijn creativiteit en distributieproces. Het bedrijf uit Den Bosch scoorde hoge ogen met de internationale campagne ‘The World’s laziest job’, om zitzak Lamzac via user generated video content onder de aandacht te brengen.