Twinkle | Digital Commerce

H&M brengt eigen merken naar Tmall

2018-03-23
1000562
  • [nieuws]
  • 1:29

H&M is vanaf nu actief met een enkele van zijn merken op het Chinese e-commerceplatform Tmall. Het is de eerste zet van de modeketen nadat het vorige maand aangaf 45 procent van de nieuwe investeringen aan de online divisie te besteden.

Dat meldt de H&M Group in een persbericht. Het bedrijf gaat zijn collectie van H&M en H&M Home aanbieden op het platform, dat onderdeel is van Alibaba.

'We zijn erg blij om onze samenwerking met Alibaba uit te breiden met de lancering van H&M en H&M Home op Tmall. De lancering op het platform zorgt ervoor dat H&M beter bereikbaar is voor klanten in China door onze bestaande fysieke winkels en digitale winkel aan te vullen', aldus Magnus Olsson, country manager van H&M in China.

De kledingwinkel is al langer actief op de Chinese markt. in 2007 opende het bedrijf zijn eerste winkel in dat land en in 2014 bracht H&M zijn webshop naar China. Een ander merk van de keten: Monki is al langer in die markt te verkrijgen. H&M is in verregaande gesprekken met Tmall voor de lancering van zijn overige merken.

Online strategie

Het in zwaar weer verkerende bedrijf gaf recent aan een nieuwe strategie te gaan hanteren, waarbij de focus op het verhogen van de online omzet ligt. Nu is die omzet maar 12,5 procent van de totale omzet. De H&M Group investeert 45 procent van de nieuwe investeringen in de digitale platformen.