Twinkle | Digital Commerce

'H&M werkt aan digitaal kortingsplatform'

2018-01-08
1000562
  • [nieuws]
  • 1:02

H&M zou zich bezighouden met de ontwikkeling van een 'groot digitaal kortingsplatform': volgens bronnen plant de moderetailer de lancering van 'P12', waar kleding die is opgekocht bij een keur aan merken, tegen gereduceerde prijzen wordt doorverkocht.

Dat meldt de Zweedse nieuwssite Breakit.se. Volgens insiders verschijnt het multi-brandplatform, waarbij zich al meer dan zestig merken zouden hebben aangesloten, rond april online. De fast fashion-keten mikt met die samenwerkingsverbanden naar verluidt op een scherpgeprijsd, gevarieerd aanbod. 

Op een speciaal ingericht kantoor in de buurt van Stockholm ontdekte een verslaggever medewerkers die vanuit een geschatte honderd kantoren werken aan de lancering van 'P12', wat wijst op een miljoeneninvestering van H&M in het project.

Van winkel naar web

H&M zelf bevestigt noch ontkent het gerucht. De modeketen introduceerde kortgeleden zijn negende eigen merk, '/Nyden', waarbij de focus vrijwel uitsluitend op online verkoop ligt.

Door de gehele keten heen is de verschuiving van het zwaartepunt naar de webwinkel voelbaar; de meest recente kwartaalcijfers van H&M leren bijvoorbeeld dat internetverkopen floreren, terwjil de fysieke winkels minder bezoekers trekken. H&M sluit daarom een aantal vestigingen en opent minder nieuwe filialen.