Twinkle | Digital Commerce

Gemak en zekerheid voor webshop én klant met ING Kassa Compleet

2021-08-23
1100618
  • [ingezonden artikel]
  • 4:11

Luckytouch.nl is een webshop waar je geluk kunt bestellen: van gelukspoppetjes tot gelukskoekjes en van geluksarmbandjes tot boeddhabeeldjes . Sinds een aantal maanden werkt de webshop met Kassa Compleet, de internet­kassa van ING. Van het gemak en de zekerheden die het pakket biedt, worden zowel de webwinkel als de klant… gelukkig!

Tekst: Marjolein Brokkelkamp, Bureau [De Redactie] / Beeld: Zuiverbeeld

Tien jaar geleden begon Karin Jonker, oprichter en eigenaar van Lucky Touch, met het verkopen van kleine cadeautjes uit de hele wereld via internet en op markten. Ze merkte dat er twee bewegingen gaande waren: de verkoop via markten liep terug en het aantal bestellingen op de website groeide gestaag. Ze besloot zich te focussen op de website en ging met ING in zee voor een betaalsysteem met iDEAL-functionaliteit. Het klantenbestand van Lucky Touch is heel divers: particulieren en een groeiend aantal MKB bedrijven, scholen, gezondheids- en zorginstellingen en communicatiebureaus. In 2014 was Lucky Touch toe aan een nieuwe website. De webwinkel zocht een partner die meer kon dan een website bouwen, maar ook ondersteuning in ICT-zaken en website-optimalisatie kon bieden. Sinds mei 2015 werkt Lucky Touch hiervoor samen met Creative ICT, al sinds 2010 Magento-specialist.

24/7 inzicht

Jonker: “Het betalingsverkeer van luckytouch.nl was al bijna zes jaar ondergebracht bij ING. In de brief die ik kreeg van ING over Kassa Compleet vielen me twee dingen op: ruimere mogelijkheden voor betaalopties en lagere kosten per transactie. Ik heb aan Creative ICT de vraag voorgelegd of het pakket geschikt zou zijn voor mijn organisatie. Het antwoord was ‘ja’ en toen heb ik meteen contact opgenomen met ING.” Jonker somt de belangrijkste redenen voor Luckytouch. nl op van de keuze voor Kassa Compleet: “Klanten kunnen in de check-out-fase hun eigen bank kiezen; zo gaan ze meteen naar een landingspagina van hun eigen bank. Dat is fijn, want afhaken gedurende het bestelproces komt het vaakst voor in de betaalfase. Daarnaast ben ik blij met de uitbetalingsfrequentie. Bij het vorige pakket werden betalingen alleen tijdens kantooruren verwerkt, maar nu heb ik 24/7 inzicht: op elk moment van de dag kan ik het totaalbedrag zien aan betalingen die via Kassa Compleet zijn gedaan. Bovendien zie ik meteen wat de omzet per dag aan iDeal-betalingen is. De dag erop worden de betalingen naar mijn zakelijke rekening overgeboekt; dat houdt het lekker overzichtelijk.”

De kracht van eenvoud

“De kracht van Kassa Compleet is de eenvoud”, zegt Jonker. “De klant doet een bestelling en vult zijn gegevens in, selecteert een betaalmethode en rekent af. Ik zie in het systeem om welke producten het gaat, maak de verzending van de producten in orde en een dag later staat het bedrag dat de klant heeft betaald voor zijn bestelling, op mijn rekening.

Het dashboard is zeer overzichtelijk. Als er iets misgaat, zie ik dat in één oogopslag. Dat geeft mij de kans om missers in bestellingen en betalingen snel op te lossen en eventuele refunds onmiddellijk te regelen. Ik hoef niet uit te leggen dat snel kunnen schakelen, ook als het even niet goed loopt, de klanttevredenheid ten goede komt.”

Solide systeem

Bas Janssen, algemeen directeur van Creative ICT: “Wij werken alleen met grote partijen voor ‘payment service providers’ om er zeker van te zijn dat we een solide systeem implementeren bij onze klant zodat zij succesvol kunnen zijn bij hún klanten. In ons advies houden we rekening met beide kanten van betalingsverkeer: aan klantzijde zijn de gemiddelde orderomvang en -waarde, en de groeiambities van belang; aan de kant van de betaaldienstverlener zijn dat de voorwaarden voor het abonnement, de kosten per transactie en de kosten voor het gebruik van de ‘kassa’. Maar het moet er natuurlijk ook aan de ‘voorkant’ goed uitzien en schaalbaar zijn. Kassa Compleet heeft dat in zich en de implementatie gaat snel en eenvoudig; zelfs in de webshops die we bouwen met het onlangs geïntroduceerde Magento 2.”

Implementatiekosten snel terugverdiend

Door de grote vraag van klanten om ook buitenlandse klanten van dienst te kunnen zijn, is het pakket naast iDEAL inmiddels uitgebreid met meerdere betaalmethodes (creditcards, Bancontact, Klarna, PayPal, V Pay en Overschrijving). Jonker: “Ik heb aardig wat Belgische klanten die bestellen en vanuit België hun betalingen willen doen. Met Bancontact kunnen klanten van over de grens bij mij bestellen alsof ik om de hoek zit. Dat die optie er is, is van groot belang voor de groei-ambities van Lucky Touch.” Luckytouch.nl verwachtte de implementatiekosten die zijn gemoeid met het inbouwen van Kassa Compleet in de webshop in een ruim halfjaar te kunnen terugverdienen. “Dat ging echter veel sneller dan verwacht”, zegt Jonker. “Ruim 90 procent van de betalingen in mijn webshop gaat via iDEAL en nu het nóg eenvoudiger en sneller kan om bij Lucky Touch te bestellen, zijn onze verkoopcijfers aardig omhoog gegaan. Binnen twee maanden hadden we de kosten er al uit. Daar wordt toch elke internetondernemer blij van.”

Meer over Lucky Touch en Creative ICT is te vinden op https://www.luckytouch.nl/ en www.creativeict.nl.

Gemakkelijk te integreren met de webwinkel
ING biedt Kassa Compleet plug-ins aan voor de volgende web­winkelpakketten: PrestaShop, Magento, WooCommerce, osCommerce, HikaShop en OpenCart. Daarnaast is er een koppeling met leveranciers van webwinkelsoftware van Shoppagina en myShop. Heb je je webwinkel zelf gebouwd? Dan kun je Kassa Compleet via de API integreren met je webwinkel. Meer over Kassa Compleet vind je op ING.nl/kassacompleet.

ING Kassa Compleet in het kort
• Internetkassa voor (meerdere) webwinkels
• Alle veelgebruikte betaalmethodes in één: iDEAL, Mastercard, Maestro, Visa, Bancontact, Vpay, Klarna, PayPal en Overschrijving
• Altijd en overal inzicht in uw transacties
• Zelf kiezen hoe vaak u uitbetalingen ontvangt
• Ook in het Engels beschikbaar
• Betaal geen abonnementskosten tot 2018