Twinkle | Digital Commerce

Gamma zet live chat voor klusproblemen voort

2017-11-09
181101
  • 1:00

Klussers kunnen Gamma nu permanent vragen stellen via een live chat. Datvraagik.nl, dat in eerste instantie alleen beschikbaar zou zijn gedurende de bouwvakvakantie, wordt voortgezet. ‘Onze klusadviseurs kregen een hoge waardering.’

Gamma heeft een aantal werknemers van zijn bouwmarkten opgeleid tot chatservicemedewerkers. Zij werken met een tablet in de winkel en beantwoorden de vragen via Datvraagik.nl 'direct' op werkdagen tussen 9 uur en 21 uur. Op zaterdag is de dienst bereikbaar tot 17 uur, op zondag van 12 uur tot 17 uur.

Honderden vragen
Sinds de start van het project, een maand geleden, kreeg Gamma vele honderden vragen per dag binnen. Genoeg om het initiatief voort te zetten, vertelt Alex Phaff, manager communicatie van Gamma NL, aan CustomerFirst.

Bezetting
De klusadviseurs kregen volgens Phaff veel waardering van klanten. ‘Zij zijn zeer enthousiast en blij met de verkregen waardering. Belangrijk is om de bezetting per uur optimaal af te stemmen op de hoeveelheid vragen; het team moet er lekker druk mee kunnen zijn. We hebben na de eerste drukte snel geschaald en de bezetting voortdurend aangepast aan de feitelijke situatie.’