Twinkle | Digital Commerce

Supscription kledingservice Trunk Club nu ook voor vrouwen

2017-05-27
180101
  • 1:27

Nordstrom breidt zijn supscription kledingservice Trunk Club uit met een vrouwenafdeling. Dames die geen zin hebben om zelf (online) te winkelen kunnen via de Trunk Club for Women een persoonlijke stylist vragen om een doos vol kleding op te sturen.

Trunk Club bood tot nu toe alleen mannen die niet van winkelen houden, geen tijd hebben om te winkelen of niet weten wat hen staat een subscription kledingservice. Op basis van maten, kledingsmaak en interesses stelt een persoonlijke shopper een pakket samen vol kledingstukken die de ontvangende man thuis kan uitproberen. De items die hij niet wilt houden stuurt hij terug, de overige producten betaalt hij binnen tien dagen.

Kleding van Nordstrom
Nu is de service ook beschikbaar voor vrouwen. Het is de eerste grote innovatie binnen Trunk Club sinds het werd aangekocht door Nordstrom vorig jaar. De dienst biedt vrouwen vooral kleding uit het assortiment van Nordstrom, tegen dezelfde prijs als waarvoor de stukken in de winkel hangen, schrijft Techcrunch.

Winkels
Trunk Club maakt gebruik van Nordstrom’s winkels, dc’s en bezorgcontract met UPS voor het leveren van de dozen (‘trunks’) met kleding aan klanten. De supscription service heeft zelf winkels in Dallas, Washington, Los Angeles en Chicago waar leden hun bestelling kunnen afhalen.

Europese voorbeelden
Trunk Club is niet buiten de VS actief. Een soortgelijke startup is in ons land aanwezig onder de naam The Cloakroom. Een andere Europese tegenhanger is Outfittery. Zalando startte onlangs in Duitsland met Zalon, dat mannen én vrouwen koppelt aan een persoonlijke stylist om een doos vol kleding te ontvangen.

Lees ook:
- Zalando: Fashion as a Service (2-6-2015)
- Branchegeluiden: persoonlijke stylisten in modewebwinkels (22-6-2015)