Twinkle | Digital Commerce

Nordstrom koopt online kledingservice voor mannen

2017-05-27
180101
  • 1:41

Nordstrom heeft Trunk Club gekocht, een online persoonlijke kledingservice voor mannen. Daarmee investeert de retailketen in de verkoop aan mannen en biedt het Trunk Club de mogelijkheid om onder Nordstrom’s vleugels zijn groei te versnellen.

Trunk Club biedt mannen die niet van winkelen houden, geen tijd hebben om te winkelen of niet weten wat hen staat een subscription kledingservice. Op basis van maten, kledingsmaak en interesses stelt een persoonlijke shopper een pakket samen vol kledingstukken die de ontvangende man thuis kan uitproberen. De items die hij niet wilt houden stuurt hij terug, de overige producten betaalt hij binnen tien dagen.

Nordstrom’s contacten
Door de overname door Nordstrom verwacht Trunk Club het aantal merken op zijn platform verder uit te kunnen breiden, meldt The New York Times. Ook wil het gebruik maken van Nordstrom’s winkels voor bijvoorbeeld retouren en het bezorgcontract met vervoerder UPS voor een snellere levering van de kledingstukken.

Showrooms
De Amerikaanse Trunk Club heeft zelf al drie showrooms in Dallas, Washington en Chicago. Het wil deze maand ook openen in Los Angeles. Het bedrijf is niet buiten de VS actief. Een soortgelijke start-up is in ons land aanwezig onder de naam The Cloakroom. Het eenjarige Nederlandse bedrijf,  met een showroom in Amsterdam, heeft de focus nu ook offline op Denemarken gelegd. Een andere Europese tegenhanger van Trunk Club, Outfittery, opende begin deze zomer een eerste winkel.

Nordstrom en social media
Nordstrom is pionier op het gebied van het fysiek maken van social media als Pinterest en Wanelo, de ‘Twitter voor shopping’. Het bedrijf toont bijvoorbeeld in geselecteerde eigen winkels op tv-schermen de populairste producten op zijn Wanelo-pagina om consumenten daarmee inspiratie te bieden voor een nieuw kledingstuk of nieuwe outfit. Vorig jaar hing het bedrijf Pinterest-tags aan schoenen en tassen in zijn stenen vestigingen. Een P-tag gaf aan welke producten online het meest ‘gepint’ werden, en dus het populairst waren op de Pinterest-pagina van het merk. De labels dienden als ‘social proof' voor consumenten in de fysieke winkel.