Twinkle | Digital Commerce

Williams-Sonoma’s boekt ruim helft jaaromzet online

2017-11-08
180101
  • 1:01

De Amerikaanse woonwinkel Williams-Sonoma boekte vorig jaar voor het eerst meer dan de helft van zijn omzet online. De webopbrengst kwam uit op 2,37 miljard dollar, een groei van 12,1 procent ten opzichte van 2013.

De online omzet representeert 50,5 procent van de totale opbrengst van Williams-Sonoma: 4,69 miljard dollar in boekjaar 2014, eindigend op 1 februari. De winst kwam uit op 308 miljoen dollar, een stijging van 10,7 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook op mobiel was de woonwinkel sterk; vorig jaar werd 350 miljoen dollar via mobiele apparaten omgezet.

Kwartaal
Het online kanaal van Williams-Sonoma tekende in het derde kwartaal van 2014 voor het eerst voor meer dan de helft van de totaalopbrengst van die periode. Nu blijkt dat ook voor het volledige jaar gerealiseerd te zijn.

Acht retailmerken
Williams-Sonoma werd in 1956 opgericht. Het is de moeder van de retailmerken Pottery Barn, Williams-Sonoma, Pottery Barn Kids, West Elm, PBteen, Williams-Sonoma Home, Rejuvenation en Mark and Graham. De holding heeft voor deze acht verschillende ketens momenteel 589 fysieke vestigingen open. Vanuit de webshops wordt wereldwijd verzonden.