Twinkle | Digital Commerce

Vervoerders doen beroep op retailers voor drukke feestdagen

2017-11-11
180101
  • 1:30
UPS en FedEx vragen Amerikaanse retailers rekening te houden met de bezorgtijd van cadeaus voor de aankomende feestdagen. Vorig jaar werden 2 miljoen online kerstorders niet op tijd geleverd. De vervoerders doen nu nadrukkelijk beroep op merchants om dit in december te voorkomen.

UPS vraagt (online) retailers om de kerstuitverkoop eerder te starten in plaats van in de dagen voor 25 december, meldt The Wall Street Journal. Daarnaast wil de vervoerder graag dat winkelketens online geen gratis next day delivery meer aanbieden op 23 december en op deze dag stoppen met het verspreiden van e-mails over de laatste inkoopmogelijkheid van kerstcadeaus.

Advies
Het vervoerdersbedrijf zegt retailers te willen helpen bij nieuwe acties rond de feestdagen, zodat Amerika niet massaal zijn kerstcadeaus inkoopt op de dag voor kerstavond. FedEx gooit het over andere boeg en werkt direct met retailers samen om de orders op tijd bij klanten te krijgen in de drukste periode van het jaar. De vervoerder adviseert zijn partners en voorspelt wanneer drukpunten zullen ontstaan.

Laatste moment
Retailers staan op hun beurt niet te springen om een nieuwe aanpak van kortingsacties in het holiday shopping season. Zij zetten e-commerce in om juist op het laatste moment nog wat extra omzet te genereren. Ongeveer 30 procent van de Amerikanen kocht zijn cadeaus vorig jaar tot vijf dagen voor de feestdagen.

Click & collect
Een aantal retailers heeft zijn click & collect optie uitgebreid om een deel van de online bestelde cadeaus op te vangen, maar de meeste partijen willen hun last minute bezorgbeloftes niet terugschroeven. Het aankomende online holiday shopping season zal naar verwachting een 14 procent hogere omzet opleveren dan vorig jaar in dezelfde periode werd geboekt.

Lees ook:
-
Pakketbezorgers wijzen webwinkels op verantwoordelijkheid (6-10-2014)