Twinkle | Digital Commerce

ComScore: 14 procent e-commerce groei in de VS

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:04

De online consumentenbestedingen in de Verenigde Staten zijn afgelopen jaar 14 procent hoger uitgekomen dan in 2012, heeft comScore becijferd. Van alle uitgaven werd 7 procent gedaan op smartphones, 4 procent op tablets.

ComScore deelt de cijfers in zijn rapport ‘Digital future in focus 2014’. Daaruit wordt duidelijk dat de groei in de eerste helft van afgelopen jaar groter was dan in de tweede helft, althans procentueel.

Aandeel mobiel
In bovenstaande figuur is ook duidelijk te zien hoe het aandeel van mobiele aankopen (tablets en smartphones) in de loop van het jaar is toegenomen. Over heel 2013 kwam het omzetaandeel uit op 10,5 procent. De losse mobiele omzetgroei ten opzichte van 2012 was 23 procent. Door de grotere adoptie van de smartphone werd op dat device aanmerkelijk meer gekocht dan op tablets.

Dubbelcijferige groeipercentages
Amerikaanse webwinkeliers zijn alweer gewend geraakt aan dubbelcijferige groeipercentages. In 2009 echter hadden ze nog te maken met krimp; als gevolg van de crisis kwamen de webuitgaven toen lager uit dan in 2008. In 2012 was de groei de grootste sinds het uitbreken van de crisis: 15 procent. Afgelopen jaar was de groei dus iets minder groot.