Twinkle | Digital Commerce

Twinkle volgt op: Connexxion

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:23

Twinkle schrijft regelmatig over de (technische) plannen en ambities van grote en kleine e-commerce bedrijven. Maar wat komt er van terecht? In deze vierde editie van de onregelmatig terugkerende rubriek ‘Twinkle volgt op’ staat Connexxion centraal.

Connexxion maakte in september 2011 zijn entree op de online verkoopmarkt. Het bedrijf opende een webshop waarin niet alleen producten en diensten van Connexxion zelf te koop zijn, maar ook reisgerelateerde producten. 'We willen een one-stop shop worden op het gebied van vervoer’, vertelde Marco Cowan namens Connexxion toentertijd.

Afhalen bij AH of Primera
‘Sinds de start van de online verkoop van busabonnementen en saldo op 17 december 2012 zijn er al ongeveer 50.000 aankopen gedaan’, vertelt Connexxion aan Twinkle. ‘Met interessante acties, zoals een korting in de zomer voor onze gebiedgebonden producten, stimuleren wij reizigers om de webshop te bezoeken. De openbaar vervoer gerelateerde producten worden het best verkocht.’ Connexxion wil hierover echter geen cijfers naar buiten brengen. Bestellingen kunnen worden afgehaald in een Albert Heijn-vestiging of Primera-filiaal.

Bol.com en Zalando
Het busbedrijf heeft naast de eigen producten tegenwoordig ook onder andere schoenen, elektronica en boeken in het assortiment. Voor het schoenenaanbod is Connexxion affiliatepartner van Zalando. Voor elektronica en boeken is Connexxion in zee gegaan met Bol.com.

Combitickets
De plannen uit 2011 om combinatietickets in de webshop te verkopen, zijn tot nu toe nog niet uitgevoerd. Connexxion meldt dat het nog wel de wens heeft om deze tickets in de toekomst te gaan verkopen. ‘We kijken momenteel naar de mogelijkheden om de combitickets in de shop te verkopen. Daarbij kan een dagje uit inclusief een busrit worden aangeschaft.’