Twinkle | Digital Commerce

Shoeby opent ‘fysieke webshop’ in Eindhoven

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:22

Shoeby heeft een ‘fysieke webshop’ geopend aan de Emmasingel in Eindhoven. De stenen vestiging is onbemand en niet-bevoorraad en biedt het winkelend publiek de mogelijkheid om direct online te kopen in de webshop van het modebedrijf.

Shoeby opende de Shoeby Smart Store naar eigen zeggen om consumenten in de winkelstraat simpel en snel te laten shoppen. In de vestiging staan interactieve touchscreens die toegang geven tot de webshop van Shoeby. Klanten kunnen hier hun kleding, accessoires en schoenen bestellen en direct afrekenen in de ‘pin-terminal’ bij de voordeur. De technische apparatuur in de winkel is verzorgd door het retailbureau Kega.

365 dagen per jaar
De bestelde producten worden binnen enkele dagen bij de klant thuis afgeleverd of bij één van de 250 stenen filialen in Nederland of België. De winkel is van maandag tot en met zaterdag geopend van negen uur ’s ochtends tot zeven uur ’s avonds. ‘Maar het streven is om op termijn 365 dagen per jaar open te zijn’, zegt Shoeby.

Online only
Met de bestelzuilen in de winkel lijkt het concept van Shoeby erg op dat van het Britse Marks & Spencer met betrekking tot zijn kleding in ons land. M&S toont weliswaar een gedeelte van zijn kledingcollectie in de fysieke vestiging in Amsterdam, maar deze kleding kan vanuit het filiaal alleen online gekocht worden. ‘Nederland heeft online winkelen omarmd – klanten vinden het gemak en comfort van het kopen van kleding op deze wijze prettig’, vertelde Laura Wade-Gery, executive director e-commerce multichannel bij Marks & Spencer, tijdens de opening van de Amsterdamse winkel in april.