Twinkle | Digital Commerce

Glossybox opent 'Facebook shop' in Nederland

2017-05-27
180101
  • 1:08

Glossybox is onder andere in ons land begonnen met de verkoop van cosmetica-abonnementen via Facebook. Het Duitse bedrijf spreekt zelf over ‘Facebook shops’, maar om af te rekenen worden kopers verwezen naar de site van Glossybox.

Glossybox beschouwt Facebook als een relevant verkoopkanaal voor de toekomst, een kanaal bovendien waar nauwe relaties met klanten kunnen worden opgebouwd. Volgens oprichter en CEO Charles von Abercron ligt de grootste uitdaging in de ‘blijvende inspanning’ om consumenten te informeren over de nieuwe service.

Naar Glossybox.nl
Op Facebook kunnen shoppers een keus maken uit de verschillende abonnementen van Glossybox, voor 1, 3, 6 of 12 maanden:

Voor de betaling van de cosmeticadoosjes worden Nederlandse shoppers verwezen naar Glossybox.nl, volgens Von Abercron om te voorkomen dat persoonlijke en betalingsinfo bij Facebook terecht komt. Glossybox biedt dan ook geen specifieke producten of extraatjes voor Facebookers.

ShoeDazzle
Het model van het in Berlijn gevestigde Glossybox laat zich vergelijken met dat van ShoeDazzle, een Amerikaanse pionier in subscription commerce ofwel abo-commerce. ShoeDazzle liet zijn abonneemodel een jaar geleden los, maar heeft het kort geleden opnieuw geïntroduceerd. Anders dan voorheen kunnen VIP Members de 9,95 dollar die ze per maand inleggen tot een jaar later als shoptegoed besteden. Die optie biedt Glossybox niet.


Gerelateerde artikelen: