Twinkle | Digital Commerce

Onderzoek: app benchmark study

2017-05-27
180101

De continue ontwikkeling van smart devices zorgt voor een grote verandering in consumentengedrag. M-commerce is een winkelrevolutie, die de klant de mogelijkheid geeft te shoppen wanneer, waar en hoe hij wil.


Uit recent Brits onderzoek, uitgevoerd door eDigitalResearch, blijkt dat 35 procent van alle smartphone-gebruikers al shopt via zijn mobiele telefoon en 20 procent de intentie heeft om dit volgend jaar te gaan doen. Deze cijfers tonen het belang aan van mobiele applicaties voor retailers en merken, aldus eDigitalResearch.

67 apps
In april van dit jaar heeft eDigitalResearch het eerste uitgebreide App benchmark rapport uitgegeven waarmee het inzicht en begeleiding wil bieden aan Britse merken om stappen te nemen op het gebied van m-commerce. Vorige maand heeft het online marktonderzoeksbureau een nieuw benchmark rapport uitgebracht. En ondanks dat Android Apple heeft ingehaald als snelst groeiende app-marktplaats is er voor het nieuwe rapport ook uitsluitend gekeken naar apps die beschikbaar zijn via apparaten van Apple, om zo een vergelijking met het eerste rapport te kunnen maken. Er zijn voor het rapport 67 apps uit Groot-Brittannië met elkaar vergeleken, onderverdeeld in acht verschillende segmenten (News & Media, Food & Drink, Search & Find, Retail, Home Services, Flights, Search & Find Travel en Hotels).



Bevindingen
Een aantal belangrijke bevingen uit het nieuwe benchmark rapport:

  • De sector die het hoogste scoort, gekeken naar de gemiddelde tevredenheidsscore van de apps, is Search & Find – Travel met een score van 83,3 procent. (Hieronder een afbeelding met uitleg over de puntentelling).
  • De best scorende app overall uit het onderzoek is Amazon, met een score van 90 procent.
  • Food & Drink is het laagst scorende segment, met een gemiddelde tevredenheid van 73 procent .


Andere bevindingen:

  • Consumenten verwachten dat het scala aan producten en informatie via een app net zo breed is als via de gewone website van het bedrijf of merk.
  • Consumenten verwachten tevens dat de app een weerspiegeling is van de website, dus met gedetailleerde informatie, maar dat het makkelijker te bekijken is en in hapklare brokken wordt aangeboden.
  • Consumenten verwachten via een app dezelfde functionaliteiten als op de website, zoals een mogelijkheid om tickets te boeken, in te checken, eten te bestellen of een het vinden van een routebeschrijving.

U kunt het uitgebreide App Benchmark Rapport downloaden via onderstaande link (pdf).

Size: 6.6M bytes Modified: 2 June 2016, 10:18

Bron: eDigitalResearch