Twinkle | Digital Commerce

Onderzoek: online-prioriteiten onder retailers

2017-05-27
400300

ATG heeft onderzoek gedaan naar de prioriteiten voor middelgrote en snelgroeiende retailers om online-groei te realiseren. Hiervoor is gekeken naar investeringen die deze bedrijven van plan zijn in de toekomst te doen, maar ook naar de tools die momenteel worden ingezet.

Het onderzoek laat zien dat 80 procent van de middelgrote bedrijven online-groei als zeer belangrijk en van cruciaal belang acht voor de algemene bedrijfsvoering voor de komende één tot drie jaar.

Vernieuwd platform
Desondanks zegt 40 procent van de respondenten niet tevreden te zijn met de huidige online-verkoopervaring als het gaat om het maximaliseren van de potentiële omzet, terwijl dit als primaire doelstelling wordt gezien. Een derde van de respondenten geeft daarom aan op korte termijn een nieuwe webshop met een vernieuwd platform te willen lanceren, en op deze manier de online-verkoop te verbeteren en te bevorderen.

Segmentatie & targeting
Het onderzoek van ATG wijst tevens uit dat 98 procent van de respondenten segmentatie en targeting als belangrijke onderdelen ziet in zijn e-commerce en crosschannelstrategie, maar dat de meerderheid niet tevreden is over de tools die ze momenteel voorhanden hebben. De gegevens uit het onderzoek tonen een duidelijke vraag naar betere tools en onderstrepen de behoefte aan verbeterde technologieën en -diensten op dit gebied waardoor personalisatie op alle vlakken kan worden verbeterd, van aanbiedingen en productaanbevelingen tot aan zoekresultaten en klantenservice.



Verbeteren
Op de vraag welke aspecten de retailers willen verbeteren op het gebied van online-verkoop in de komende 6 tot 24 maanden, kwamen onder meer cross- en upselling (62 procent), zoekfuncties (60 procent) en websitenavigatie (58 procent) hoog uit de bus, gevolgd door het afrekenproces met (57 procent).



Mobile en social commerce
Op de vraag hoe de retailers van plan zijn om de klantervaring en de werking van de site te verbeteren, gaf 53 procent aan te willen experimenteren met nieuwe verkoopkanalen, zoals mobile en social commerce. 42 procent is van plan om te gaan investeren in add-on diensten, widgets en tools die in de bestaande site kunnen worden geïmplementeerd en 33 procent wil het huidige platform vervangen en de webwinkel opnieuw lanceren.



U kunt het volledige rapport met alle uitkomsten uit het onderzoek hier downloaden.

Bron: Atg.com