Veel e-mails worden verstuurd zonder vooraf te bekijken hoe die mail er in de inbox van de ontvanger uit komt te zien. Suremail heeft een testapplicatie ontwikkeld waarmee dat snel kan worden geïnventariseerd.
Marketeers halen het niet in hun hoofd een folder te versturen voordat de drukproeven zorgvuldig zijn bestudeerd, stelt Suremail. Met de controle over e-mails is het anders gesteld. Het bedrijf wil de technische belemmeringen die marketeers daarbij ervaren wegnemen.
Respons
'Bij e-mail clients als Outlook, Hotmail, Gmail en Lotus Notes,komen e-mailnieuwsbrieven en andere e-mailings vaak niet goed over', aldus directeur Marc Borgers van Suremail. 'Hotmail plaatst bijvoorbeeld grijze vlakken waar de plaatjes horen te staan. Bij andere clients verspringt de HTML. Door gebruik te maken van onze E-mail Design Tester kan de respons aanzienlijk worden verhoogd.'
Bundel of abonnement
De toepassing brengt de ontvangst van een e-mail bij 18 verschillende e-mail clients in kaart. Gebruikers kunnen kiezen tussen verschillende bundels met een vastgesteld aantal testen of voor 60 euro per maand een ongelimiteerd aantal tests uitvoeren. De eerste drie keer is het gebruik van de applicatie gratis.
Nederlandstalig
Volgens EMMA-nl-voorman Borgers, die Suremail vorig jaar opzette, is de E-mail Design Tester nieuw in zijn soort op de Nederlandse markt. 'In Amerika heb ik twee en in Engeland één soortgelijke toepassing gezien, maar die van ons is helemaal beschikbaar in de Nederlandse taal.'
Heeft iemand al een actiecode? Wil het wel 'n keer testen.
Mailchimp heeft deze functie ook, moet ook voor worden betaald maar is zeker handig!
Litmus app is de originele. Lijkt mij een afgeleide heirvan. Litmus is wel wat goedkoper. Bij Moshi Toshi testen ze het gewoon gratis.
Inderdaad, dit lijkt mij een litmus-kloon, waarschijnlijk gewoon via een reseller/api constructie. Opvallend is de exact dezelfde mail clients worden ondersteund en ook is opvallend dat Eudora bij beide ontbreekt.
Diverse online aanbieders (zoals Mailchimp) en veelgebruikte server software (zoals Interspire Email Marketer) deze functie gewoon ingebouwd hebben.
Ook opvallend: de zin "Marketeers halen het niet in hun hoofd een folder te versturen voordat de drukproeven zorgvuldig zijn bestudeerd" lijkt wel erg veel op: "Seasoned graphic designers wouldn't dream of sending a print project to press without first approving an accurate proof.", te lezen op http://www.creativetechs.com/iq/proof_your_email_designs_in_different_email_clients.html. Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen, zullen ze gedacht hebben...
Neemt allemaal niet weg dat de dienst van Suremail mij een welkome aanvulling lijkt voor de Nederlandse e-mailmarketing-markt.
Zeker een aanvulling voor de e-mailmarketing-markt. Ik ben medewerker bij een ontwikkelaar van marketing software en wij wijzen onze klanten vaak genoeg op het feit dat ze hun mails moeten testen in verschillende clients. Een applicatie als deze maakt dat heel eenvoudig.