Twinkle | Digital Commerce

Secret Sales neemt Dress-for-less over

2024-04-05
1000562
  • [nieuws]
  • 1:12

De Britse marktplaats Secret Sales neemt met de overname van de Duitse online retailer Dress-for-less een volgende stap in zijn internationale expansie, waarmee de teller op zes landen komt te staan.

Volgens Channel X had Dress-for-less in 2023 een omzet van 100 miljoen euro. De retailer, die gespecialiseerd is in discountmode en beauty, heeft merken als Tommy Hilfiger en Marc O’Polo in zijn portfolio. Door de overname krijgen partnermerken en retailers van Secret Sales toegang tot een groter marktaandeel en aanzienlijk meer klanten in heel Europa.

Aanzienlijke omzetkansen

Chris Griffin, ceo bij Secret Sales, geeft aan dat Dress-for-less ongeëvenaard is in Duitsland. ‘De retailer vormt een belangrijk onderdeel van onze groei. Voor merken en retailers biedt het potentieel voor pan-Europese controle en expansie aanzienlijke omzetkansen. En voor zowel Secret Sales- als dress-for-less-klanten is er nu meer keuze dan ooit tevoren.’ Dress-for-less zal worden aangedreven door het backend-technologieplatform van Secret Sales, maar behoudt verder zijn merknaam en look and feel.

Internationale expansie

Deze overname markeert het zesde land dat Secret Sales telt, nadat het zich al in Groot-Brittannië had gevestigd en zich had uitgebreid naar Ierland, België, Nederland en Spanje. De marktplaats heeft van zijn Europese uitbreidingsplannen nooit een geheim gemaakt. Vorig jaar werd bekend dat Secret Sales omgerekend 11,3 miljoen euro aan groeigeld opgehaald had en daarmee verder Europa in wilde. In 2025 wil het bedrijf in twaalf nieuwe markten actief zijn.