Pantyfashion.nl is live. Marijke Tollenaar en Sander Hahn, door de jury aangewezen als winnaars van de gratis webwinkel, bouwden de shop in de afgelopen drie dagen tijdens de Thuiswinkel Vakbeurs. Twinkle-hoofdredacteur Marieke Verdonk plaatste zojuist de eerste bestelling.
Tollenaar en Hahn zijn blij met de cheque van 20.000,- euro, waar de partners binnen de gratis webwinkel voor tekenen. Helemaal voor niets kwam die niet. Tollenaar: 'Aanvankelijk dachten we dat een webwinkel zo bij elkaar is geknipt en geplakt, maar we zijn dagen en nachten keihard aan de slag geweest, waarbij we gelukkig gebruik konden maken van de professionele kennis van partners.'
Wasvoorschriften
Op Pantyfahsion.nl kunnen vanaf vandaag panty's van drie verschillende leveranciers worden besteld. De site mikt op herhaalaankopen en vermeldt onder andere per panty de bijbehorende wasvoorschriften. Betaling loopt via iDeal en grotere bestellingen worden door TNT Post Pakketservice bezorgd.
Hulp
Bij het bouwen van Pantyfashion.nl kregen Tollenaar en Hahn hulp van ICTRecht, MijnWinkel, TNT Post Pakketservice, Speurders.nl, Media Concepts, Ogone, Rabobank, Uniserver en Twinkle. De jury, die Partyfashion.nl afgelopen dinsdag tot winnaar uitriep, bestond uit afgevaardigden van deze sponsors plus de winnaar van vorig jaar: Koen Kornegoor van Scheidsrechtershop.nl.
Ziet er strak uit, mis alleen de https (secure) betaling in de winkelwagen
Is echt heel uniek!!!! Of er al geen pantywebshops in Nederland zijn. Zelfs die ook de luchtvaartbranche van panty's voorzien. Dus zal een grote dobber worden om de grootste van Nederland te worden, zoals in eerder artikel was geschreven. Is al eens eerder door een nieuwe pantywebshop eigenaar gezegd, maar schijnt nog niet echt te willen lukken. Maar ondanks dat alles wens ik Marijke en Sander heel veel succes met de nieuwe webshop. Concurentie is nooit verkeerd.
En een title in de header. Leuk trouwens om in dit reactieveld html tags in te voeren...
Gefeliciteerd met jullie nieuwe winkel. Vind echter wel dat de waarde voor wat geleverd is (20.000) te wensen over laat. Een enkele SEO vriendelijke URL en 745 !! errors bij het valideren van een produkten pagina (HTML) en een stylesheet waar een beetje webbouwer ook niet vrolijk van zal worden. Het is een leuke marketing truc voor MijnWinkel en Media Concepts maar zeker geen reclame. Overal dezelfde Titles en Descriptions. Ik denk dat er nog veel moet gebeuren voordat de site goed gevonden zal worden. En uit een andere reactie begreep ik al dat er meerdere van dit soort winkels zijn. Ik ben bang dat er veel geld naar Google Adwords zal gaan om toch een beetje van de markt te veroveren.
Frank Pietersen Cre8it BV
Oh ja, Ik dacht dat het wettelijk verplicht was om een betalingsmogelijkheid te hebben dat de klant maximaal 50% vooruit betaald...
@Frank Pietersen: De betalingsmogelijkheid (achteraf; bijvoorbeeld onder rembours) is inderdaad een punt, maar niet alles is mogelijk in drie dagen. Dit zijn de puntjes op de "i".
Ik vind het een hele prestatie om in drie dagen zo'n webwinkel neer te zetten (vanuit het niets). Daarbij stopt de hulp van de sponsoren niet na deze drie dagen...
Waarom dan online gaan na 3 dagen terwijl de shop dus niet aan de wet voldoet??
Ik vind dit en kwalijke zaak! Wij (de serieuze internet ondernemers) zijn er al jaren mee bezig om vertrouwen te winnen en "de" mensen die er verstand van zouden moeten hebben zetten een shop online welke niet aan de wet voldoet.
Jammer.
Inderdaad, een kwalijke zaak. Men wist dat er een site gebouwd moest worden. Alles had klaar kunnen staan. Alleen nog een template en de producten toevoegen, dat had makkelijk in die 3 dagen kunnen gebeuren. Het valt me heel erg tegen. De argeloze webwinkel starter denkt er goed aan te doen door bij een groot bedrijf zijn (dus veels te dure) site te bestellen en komt dus van een koude kermis thuis. De producten worden niet gevonden, geen inkomsten, etc.
Nogmaals, valt me erg tegen..
Frank Cre8it
In november was er hier in Twinkle een hoop te doen over het ontbreken van SSL beveiligingen in webshops. Nu zetten ze samen met partners een webshop neer voor de winnaar van de verkiezing, met een SSL beveiligde webshop. Is alleen jammer dat het op het SSL certificaat is van MijnWinkel.nl en niet van pantyfashion.nl. Lijkt mij niet echt betrouwbaar. Een organisatie als MijnWinkel.nl zou beter moeten weten en voor moeten zorgen voor een eigen certificaat voor pantyfashion.nl. Over de SEO vriendelijke URL's en titels maar te zwijgen. Ik ben blij dat wij dit allemaal zelf in beheer hebben en weten waar we mee bezig zijn. Je zou maar afhankelijk zijn van zulke "profesionals".
Ik denk dat deze verkiezing als promotie had moeten dienen, maar op die manier is het een anti reclame.
@Steven Ras (ICTRecht): Ga je heel erg diep schamen met je reactie omtrent het remboursement. Dat is sneller ingebouwd dan welke andere betalingsmethode ook.
Daarnaast hadden we van jou mogen verwachten dat je direct zou vallen over het niet hebben van een klachtenprocedure, het niet eenvoudig (PDF) kunnen opslaan van de algemene voorwaarden, en zo zijn er nog een paar te bedenken.
Lijkt me toch dat je mening hier dezelfde hoort te zijn als bij andere sites die je controleert in opdracht van thuiswinkel.org
Of meten we met hier 2 maten?
'Een gratis shop winnen' heeft ongeveer dezelfde boodschap als het jaarlijkse boekenweekgeschenk. Ik hoor dan nooit uitgevers of andere schrijvers zeuren: 'Ja maar .. dat is geen echt boek! Veel te dun! En bovendien onwettig omdat het de vaste boekenprijs ontduikt!' De gratis shop helpt om het webwinkelen in het algemeen 'in top of mind' te krijgen als iets dat voor iedereen bereikbaar is (en snel) en dat is uiteindelijk voor gunstig voor ons allemaal.
@Gerry; en zo zijn er nog wel een tiental punten. Deze staan op de lijst en worden zsm verwerkt. Komt goed.
Wat Martin zegt. Het is een leuk idee (al zeg ik het zelf) ter promotie van 'de webwinkel' en uiteraard van de Thuiswinkel Vakbeurs. Niemand verwacht dat er een piekfijne webwinkel gebouwd kan worden in drie dagen, lijkt me. Wat we doen is een soort outline neerzetten, wat door de shopeigenaren én de sponsors na die drie dagen verder wordt uitgewerkt. Ik kan je zeggen dat deze mensen zich de pleuris hebben gewerkt, tot diep in de nacht ook. En uiteraard kun je ook niet in diezelfde drie dagen bewerkstelligen dat je Adwords-campagne en andere marketinginspanningen top zijn. Dat komt daarna.
Ik vind het een groot verschil of een shop niet helemaal af is of dat de shop gewoon niet aan de wettelijke eisen voldoet! Zeker als er een jurist bij betrokken is!
Damn 20000 euro! wat ik allemaal wel niet zou kunnen doen met dat geld. dat verdubbel ik wel online! hoe hebben zij dat gewonnen?
Zeker geen verkeerde marketingstunt om een webwinkel aan te bieden in de vorm van prijs. Als je die prijs dan een marktwaarde geeft van 20K en dit als resultaat publiceert dan haal je in mijn ogen de waarde van de campagne onderuit.
We zijn nu een halve maand verder en ik heb nog even gekeken naar de site: Jawel, je kan nu ook via vooruitbetaling of via rembours betalen. Maar de voorwaarden en de privacyverklaring werken nog steeds niet. Ook als je de bestelling in gaat dan valt de layout helemaal in elkaar... En oh wat jammer dat het SSL certificaat van mijnwinkel.nl is. Zo weet ik toch nog steeds niet of ik zaken doe met een betrouwbare partij? Aan de meta-data is ondertussen wel gewerkt! De goede weg is ingeslagen maar ze zijn er nog niet... Jammer dat het zo lang moet duren. Wellicht kan Twinkle er een verklaring voor geven in de volgende editie? Succes verder, Frank Pietersen http://www.cre8it.nl
Ik kan het niet laten even te reageren. En dat komt vooral door het budget dat te besteden was en het feit dat het hier een starter betreft. Als ik �20.000,- te besteden had als startende internetwinkel en ze leverden mij dit werk af: had ik a) niet betaald en b) het hele zooitje opnieuw laten doen. Het oogt mij te veel naar een marketing-stunt dan dat ze daadwerkelijk een starter serieus helpen. Hoeveel sponsors heeft het evenement en wat willen die allemaal? OK, dan verzinnen we daar wel een conceptje om heen en huppekee, drie bladzijden gevuld en hier en daar wat publiciteit. Zo. Op naar volgend jaar. Er moet nog erg veel gebeureni n de gewonnen winkel wil het zo zijn zoals je bij de meeste gratis webwinkelsoftware-bedrijven al standaard mee krijgt.
Ohja, en inderdaad, het is al geroepen: Als je van te voren weet dat je een webwinkel weggeeft, dan is het raamwerk al klaar. Zeker bij de grote bedrijven moet dat geen enkel probleem zijn. En drie dagen de tijd hebben om die paar panties in te voeren...? Kom nou, als ik drie dagen de tijd heb om een webwinkel te vullen, reken maar dat de complete catalogus van drie merken er volledig in staat hoor. De rest is immers al vooraf gedaan omdat je weet dat je een kant en klare shop weggeeft (die hier en daar qua vormgeving aangepast moet worden).
De organisatie en de sponsoren hebben er alles aan gedaan om deze webwinkel goed in de lucht te krijgen. Als wij beter waren voorbereid (dus inderdaad ook de productlijsten, beeldmateriaal, teksten etc) al klaar hadden, was er zeker meer tijd over geweest om op andere zaken te focussen. Met hun hulp hebben wij een vliegende start kunnen maken, en achteraf is er altijd nog veel werk om te doen, maar de verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij ons en niet bij de anderen. Wij zijn heel blij met de website, en net zoals bij ieder ander bedrijf is er continu werk aan de winkel.
Marieke,
Het gaat juist niét om de productlijsten, beeldmateriaal etc. Die rammel je er in 3 dagen wel in. Het gaat om het framewerk dat had kunnen staan; betalingsmethoden, verzendmethoden, alg. voorwaarden etc.
Het idee van een gratis webshop als stunt en als bedankje aan de adverteerders, prima. Maar als je � 10.000 had geroepen dan waren de uurtarieven van de betrokkenen wat realistischer geweest. Want � 20.000 is met � 100 p.u. toch 200 uur werk.
Verdeeld over 3 dagen : 67 uur inzet per dag. Laat iedereen heel hard werken : 12 uur per dag. Zijn er meer dan 5 man drie dagen bezig geweest?
Excuus, Marijke. Ik heb je per ongeluk met Marieke aangeschreven.