Twinkle | Digital Commerce

Circuit City trekt prijzen gelijk voor online en offline

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:12

Circuit City, na Best Buy de grootste Amerikaanse elektronicaketen, gaat de prijzen in zijn fysieke winkels en zijn webwinkel gelijktrekken. Daarmee hoopt het bedrijf aan consumentenvertrouwen te winnen.

De strategiewijziging van Circuit City komt te midden van de kredietcrisis en aan de vooravond van het Amerikaanse 'holiday season', waarin retailers een groot deel van de jaaromzet boeken.

'Het is geen geheim dat dit vakantieseizoen één van de belangrijkste in onze bedrijfshistorie zal worden', aldus Jeff Maynard van Circuit City tegen Associated Press. 'Aan het eind van het liedje gaat het allemaal om vertrouwen.', aldus de vice president marketing.

Margegarantie
Tot op heden liepen de prijzen in Circuit City's fysieke en online kanaal uiteen. Een groot aantal producten was in de webwinkel goedkoper, om fysieke winkeliers een grotere marge te garanderen. Het bedrijf trekt het prijsniveau nu, ook voor de telfonische verkoop, gelijk en start een marketingcampagne om zijn 'Unbeatable Price Guarantee' te communiceren. Manyard verwacht dat een eventueel verlies van verkoopmarge op de producten ruimschoots wordt gecompenseerd door het extra publiek dat de keten zal trekken door de nieuwe prijsstrategie.

Drempelverlagend
Shop.org becijferde onlangs dat 70 procent van de multichannel retailers dezelfde prijzen hanteert in de verschillende verkoopkanalen. De gedachte is dat dit drempelverlagend werkt; de koopbereidheid neemt toe als klanten weten dat ze zich niet voor de kop hoeven te slaan wanneer ze er later achterkomen dat een product in een ander kanaal goedkoper was geweest.