Twinkle | Digital Commerce

Webwinkel V&D geopend

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:34

VD_webwinkelDe webwinkel van warenhuisketen V&D, die aanvankelijk dit voorjaar zou worden geopend, is onlangs in stilte gelanceerd.

Sinds eind augustus kunnen consumenten producten kopen op Vd.nl. Wie voor negen uur 's avonds bestelt heeft de producten, inclusief Airmiles, de volgende dag in huis. Ter introductie is de bezorging gratis. Als een artikel niet bevalt kan het kosteloos worden geruild in een fysieke vestiging van de warenhuisketen.

Het aanbod op Vd.nl bedraagt op dit moment zo'n 2.500 artikelen, maar dat moeten er spoedig meer worden. Woordvoerster Sandy Perquin van de warenhuisketen: 'Er staat een dwarsdoorsnede van het assortiment op de site. We hebben bewust gekozen voor een softe lancering en breiden het aanbod stukje bij beetje uit. Wat we doen willen we graag goed doen.'

In de webwinkel zijn voorlopig alleen private label producten van V&D te koop. Of er, net zoals in de fysieke vestigingen, shop-in-shops van merkfabrikanten bij zullen komen is nog niet duidelijk volgens Perquin: 'In onze winkels bieden we producten van ruim duizend merken aan. We kijken naar manieren om die ook online te gaan aanbieden, maar dat is een heel apart traject.'

Volgens Perquin is het aantal unieke bezoekers op Vd.nl sinds de komst van de bestelmogelijkheid verdubbeld. Verkoopcijfers wil ze niet prijsgeven: 'Wel kan ik zeggen dat het er erg hoopvol uitziet, zeker omdat we nog helemaal geen ruchtbaarheid aan de webwinkel hebben gegeven. In alle productcategorieën komen er bestellingen binnen.'

Al in november vorig jaar berichtte Twinkle over de webwinkel van V&D. De opening daarvan stond voor het voorjaar gepland, maar heeft langer op zich laten wachten. Ceo Mark McKeon wil dat de online omzet over vijf jaar 5 procent van V&D's totale jaaromzet vertegenwoordigt. Dat percentage moet vijf jaar later zijn verdubbeld.

Bijenkorf, dat net als V&D onderdeel is van Maxeda, gaat de online verkoop ook weer oppakken. Hoe dat concreet vorm gaat krijgen, is nog niet bekend.

 

In Twinkle nummer 8, die op 18 september verschijnt, leest u hoe V&D het traject richting webverkoop heeft doorlopen.