Twinkle | Digital Commerce

Verhalen centraal in nieuwe dienst Bazaarvoice

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:02

Reviewprovider Bazaarvoice heeft een nieuwe dienst ontwikkeld die consumenten aanzet tot het vertellen van verhalen over producten. Auteurs en lezers moeten zo meer verknocht raken aan merken.

Het idee achter Bazaarvoice Stories, een dienst voor zowel fabrikanten als retailers, is simpel: nodig consumenten bijvoorbeeld via e-mailcampagnes uit om verhalen te vertellen over hun ervaringen met jouw producten. Verzamel die verhalen op een speciaal gedeelte van je website, laat lezers de verhalen beoordelen en vergroot en passent de binding aan je merk.

Het Amerikaanse cosmeticabedrijf Philosophy deed al ervaring op met Stories: in een moederdagcampagne nodigde het bedrijf consumenten uit verhalen te vertellen over 'je moeder's filosofie'. Meer dan duizend verhalen kwamen binnen, wat de retailer extra bezoekers, pageviews én conversie opleverde.

Volgens Bazaarvoice staan marketeers voor de uitdaging sitebezoekers niet alleen te informeren, maar hen ook bij de zaken te betrekken. Het bedrijf refereert aan onderzoek van Forrester, waaruit blijkt dat de helft van de online kopers behoefte heeft aan testimonials. Bazaarvoice in een persbericht over de nieuwe dienst: 'Persoonlijke verhalen doen veel meer dan ervoor zorgen dat mensen langer op je site blijven hangen. Ze zorgen er ook voor dat auteurs en bezoekers überhaupt loyaler worden aan je website, en daarmee aan je merk.'