Twinkle | Digital Commerce

Organisatie geeft aftrap TCD's Thuiswinkel Vakbeurs

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:58

TCD2008Tijdens een boottrip op het IJ is vandaag de aftrap gegeven voor TCD 2008, de overkoepelende naam voor drie vakbeurzen; de Contactcenter Vakbeurs, de Thuiswinkel Vakbeurs en de Direct Marketing Vakbeurs.

De informatie over de beurs, die dit jaar wordt gehouden van 22 tot en met 24 april in de Jaarbeurs in Utrecht, werd gepresenteerd door direct-marketingexpert Rob Woelinga, tv-bekendheid Henk-Jan Smits en Stefan Koopmans en Peter van Balsfoort, respectievelijk marketing- en commercieel manager van TCD-organisator BBP.

'Om bezoekers te trekken voor TCD is het zaak mensen aan te spreken. 'Mensen bekijken een brief of e-mail maximaal vier seconden. Je wilt echter dat mensen jouw uitnodiging daadwerkelijk gaan lezen. Dat is het doel', aldus Woelinga.

Enkele van zijn stelregels: kies een goede en duidelijke kopregel die mensen aanspreekt en maak het niet te onoverzichtelijk, bijvoorbeeld door een rare of dubbele handtekening.

Ook adviseert hij om voor zowel de brief als e-mail te kiezen. 'Papier wordt beter begrepen en onthouden, te veel mail houdt in minder loyaliteit, maar mensen schrijven zich wel sneller in.'
Volgens Woelinga is het verstandig om gelijk met de deur in huis te vallen en duidelijk te maken van wie de uitnodiging afkomstig is.

Succes

Henk-Jan Smits borduurde voort op het verhaal van Woelinga. Volgens hem heeft de succesfactor van veel mensen ook te maken met de 'gunfactor'. Maar succes begint veel eerder. Het heeft te maken met een doel stellen en dat doel ook daadwerkelijk halen. 'Je moet het pad vinden van jou naar je doel, van baken naar baken naar baken. Die bakens moet je vastleggen en ook vieren, als je er eentje bent gepasseerd.'

De tv-persoonlijkheid koppelde dit aan het bedrijfsleven. Bijna 70 procent van de werknemers heeft geen idee wat het doel is van zijn of haar bedrijf, laat staan hoe dat te bereiken. Zij slepen zichzelf van weekend naar weekend en stralen niks uit.' Introspectie is volgens Smits dan ook de meest sociale eigenschap. 'Mensen moeten proberen een merk te worden en tussendoor leren van hun falen.'

Voortraject

Volgens Van Balsfoort kan de beurs alleen een succes worden als ook de standhouders een duit in het zakje doen met betrekking tot de bezoekerswerving. 'Dat betekent in jouw organisatie ook een goed voortraject, een interne kick-off en standbemanning met targets.'

Door in een notendop 27 tips voor een succesvolle beurs te presenteren, enthousiasmeerde hij het aanwezige standhouderspubliek. Reden voor contactcenters, thuiswinkeliers en marketeers om met genoegen uit te zien naar TCD, straks in april.