Twinkle | Digital Commerce

Tesco reorganiseert webactiviteiten

2017-05-26
185110
  • [nieuws]
  • 1:15

Tesco, de grootste supermarkt van Groot-Brittannië bereidt zich voor op een reorganisatie van de webactiviteiten. De keten is zeer ontevreden over de internetresultaten van de non-foodwebsite, die deze maand een jaar bestaat. De geruchten gaan dat de positie van Steve Robinson, verantwoordelijk voor Tesco Direct, op de tocht staat. Tesco was niet bereikbaar voor commentaar, meldt Times Online.

Robinson, voormalig financieel directeur van postorderaar Argos, startte in juli 2005 met de ontwikkeling van het non-food webonderdeel van de organisatie. Volgens experts is deze ontwikkeling en vooruitgang langzamer en minder efficiënt verlopen dan Tesco zou willen.

Bronnen melden dat Tesco de afgelopen weken geprobeerd heeft Robinson bij te staan en te ondersteunen, maar ondertussen groeit de verwachting dat hij zal vertrekken. Tesco Direct maakt tegelijkertijd plannen om een duizend pagina's tellende catalogus uit te brengen, die de website moet ondersteunen.

Inmiddels zou Tanya Lawler, voormalig Argos commercieel directeur, aangetrokken zijn als directeur Online bij concurrent J. Sainsbury. Lawler, in haar laatste baan werkzaam voor CapGemini, zal de leiding geven over de implementatie van de online strategie voor zowel food als non-food bij deze supermarkt. Gezegd wordt dat deze aanstelling een teken is van significante uitbreiding van de non-food webzaken van J. Sainsbury. De afgelopen achttien maanden zag Sainsbury de websales met 40 procent toenemen, maar is nog altijd ruime afstand verwijderd van sectorleider Tesco.