Vliegtickets.nl zet met Mondygo.nl een nieuw vakantiemerk in de markt. Bezoekers van de site kunnen reizen van alle Nederlandse touroperators zoeken en boeken. Mondygo.nl moet ‘een startpunt worden voor iedere vakantie’.
Volgens Vliegtickets.nl onderscheidt Mondygo.nl zich van andere sites door het type reisgezelschap centraal te stellen. Op basis daarvan toont de site de best beoordeelde accommodaties van anderen, in samenwerking met Zoover. Bij de hotels en appartementen kunnen direct vluchten en transfers worden geboekt. In de module, ook mobiel toegankelijk, zitten op dit moment zo’n tachtig miljoen prijzen.
Montys Travel Group
Met een online omzet van 102,0 miljoen euro in 2011 bezet Vliegtickets.nl de 11e plaats in de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100. De dochter van de nu 25-jarige Montys Travel Group claimt de grootste onafhankelijke Nederlandse aanbieder van vliegtickets te zijn.
Ik begrijp toch niet helemaal waarom ze zoveel verschillende merknamen gebruiken. Je kan je toch beter op 1 heel sterk merk richten, dan op 6 minder bekende concepten. Alhoewel het stuk voor stuk goede affiliate partners zijn van onze websites http://www.vliegtickets-new-york.com begrijp ik die keuze toch niet helemaal. Neem ING, die heeft om die reden toch ook afstand genomen van de Postbank (was ook niet geheel onbekend) Maar juist om die focus en bekendheid naar buiten toe te versterken!
Klopt, ben het helemaal met Tim eens! De poging tot een verovering van zo'n nichemarkt is wel logisch maar toch plaats ik hier een kanttekening bij. Hoewel Google haar richtlijnen gaat aanpassen, zijn nog websites met een zoekwoord in de URL nog steeds beter vindbaar. Een site zoals http://barcelonareizen.nl/ op "barcelona reizen" of http://www.vliegticketsbarcelona123.nl/ op "vliegtickets barcelona" zal daarom redelijk snel scoren en een concurrent worden van Vliegtickets.nl.