Twinkle | Digital Commerce

Scheer & Foppen lanceert nieuwe prijsvechter op Koopjeskampioen.nl

2017-05-27
180101
  • 1:57

Scheer & Foppen blaast nieuw leven in Koopjeskampioen.nl. De vorige uitbater klom op tot de 60e plaats in de Twinkle100, maar ging failliet. ‘Wij zien ruimte om op dit domein een prijsvechter in de markt te zetten’, zegt e-commerce manager Henk Gankema van Scheer & Foppen.
   
Na het faillissement van afgelopen voorjaar bleef het lange tijd stil rond Koopjeskampioen.nl, in 2010 nog goed voor een omzet van 11,3 miljoen euro. Internetbureau Visual Media kocht de domeinnaam uit de failliete boedel, Scheer & Foppen nam die recent over. Gankema: ‘Koopjeskampioen is altijd een betrouwbaar merk geweest. Het heeft relatief weinig schade geleden omdat het met stille trom offline is gegaan. Visual Media verzorgt het grafische, technische en functionele ontwerp van de site, die op ons eigen Multishop platform gaat draaien.’

Prijsje plaatje
Scheer & Foppen
zocht volgens Gankema nog naar een domein om een prijsvechter op te beginnen: ‘Scheer en Foppen, Internetshop.nl, Bobshop.nl en Modern.nl zijn premium brands, die steeds meer verrijkt zullen worden. Koopjeskampioen.nl moet rechttoe rechtaan zijn, prijsje plaatje, what you see is what you get.’

Kopers kunnen bestelde producten straks thuis laten bezorgen of ophalen bij het hoofdkantoor van Scheer & Foppen in Harderwijk.

Vergelijkingssites   
Koopjeskampioen.nl, dat later deze maand wordt gelanceerd, gaat putten uit dezelfde inkoopkanalen als de genoemde andere webwinkels. Ook de bezorgvoorwaarden en garanties zijn gelijk, alleen is de shop wel anders gepositioneerd. Gankema: ‘We willen een doelgroep aanspreken die veel gebruik maakt van vergelijkingssites, waar we voor andere webwinkels meer verkeer trekken via AdWords of affiliatesites. We willen ieder kanaal goed bedienen.’

Twinkle100
Scheer & Foppen staat met een online omzet van 38,9 miljoen euro in 2010 op de 24e plaats in de Twinkle100. De inkomsten uit het overgenomen Modern.nl, dat Scheer & Foppen vorige winter weer online bracht, komt daar voor de nieuwe Twinkle100 nog bij. Met Koopjeskampioen.nl heeft het bedrijf een nieuwe troef in handen om te groeien online.

Preview
Hieronder vindt u een preview van de homepage van het nieuwe Koopjeskampioen.nl:



Interview
In Twinkle nummer 1 van 2012 vindt u een interview met Goossen Foppen, directeur van Scheer & Foppen.

NB: U kunt Twinkle voortaan ook lezen op de iPad, via de applicatie van Tablisto. Ter introductie is het eerste nummer gratis.