Twinkle | Digital Commerce

Straks ook bestellen bij Beslist.nl

2017-05-27
667183
  • [nieuws]
  • 1:35

Beslist.nl gaat webshoppers de mogelijkheid bieden producten van verschillende webwinkels te verzamelen en af te rekenen in één winkelmandje. De vergelijker zet bestellingen automatisch door naar webwinkeliers, die per verkoop commissie afdragen.

Leon Kramer, commercieel directeur van Beslist.nl, noemt de besteloptie ‘een logische volgende stap om definitief nummer één te worden in de alsmaar complexer wordende shoppingmarkt.’ Eenvoud is straks troef, stelt hij: ‘Eén keer zoeken, één keer inloggen, één keer afrekenen en toch shoppen bij meer dan duizend winkels. De droom van onze bezoekers gaat werkelijkheid worden.’

Kramer vertelt Twinkle dat Beslist.nl de besteloptie in het laatste kwartaal van dit jaar zal implementeren. Vanaf dat moment kan in ieder geval met iDeal worden afgerekend op de vergelijkingssite: 'We kijken nog naar uitbreiding met andere betaalmethodes', aldus Kramer.

Performance based adverteren
Volgens de commercieel directeur komt Beslist.nl met de bestelmogelijkheid tegemoet aan de groeiende wens van webwinkeliers om performanced based te adverteren, waarbij ze alleen betalen als ze ook iets verkopen; Beslist.nl zet straks een cost per sale-model (cps) naast zijn cost per click-model (cpc).

Cost per sale met biedsysteem
Webhops met een Pro Account, te onderscheiden van het populaire gratis Starters Account, kunnen zich aanmelden voor ‘Bestellen via Beslist.nl’. Kramer geeft aan dat webwinkeliers zelf invloed hebben op de prijs: 'Shops gaan een percentage betalen van het orderbedrag. Dit loopt via een biedingssysteem zodat webshops uiteindelijk zelf kunnen bepalen welke commissie zij willen betalen voor een order.’

Winkel in, winkel uit
Volgens Kramer zullen webshoppers straks vaker verschillende winkels aandoen om producten te kopen, waar ze gemakshalve nu nog vaak opteren voor het vullen van een winkelmandje bij één webshop: ‘Door de winkels met elkaar te verbinden wordt het verleidelijker om wel dat ene truitje te kopen van winkel X in combinatie met die broek van winkel Y. De kans dat consumenten tot aankoop overgaan wordt hiermee vergroot.'