Twinkle | Digital Commerce

Vroege Vogel doet dagaanbiedingen op Twitter

2017-05-27
178101
  • 1:20

Vroege Vogel is de naam van het Nederlandse equivalent van @earlybird. Via Twitter gaan de initiatiefnemers achter het account webaanbiedingen doen. Daarbij werken ze onder meer samen met Fonq.nl en Centralpoint.nl.

Vroege Vogel geeft volgers van @vroegevogel ‘een dagelijkse dosis inspiratie in haar jacht op coole producten’, is de belofte. Het initiatief lijkt ook in naam veel op @earlybird, het account waarop Twitter zelf 'gouden eieren' legt binnen zijn sociale netwerk.  

'Ervaren partners'
Vroege Vogel richt zich naar eigen zeggen specifiek op mooie en handige producten en werkt alleen samen met ervaren partners die borg staan voor een goede kwaliteit en service. ‘Vroege Vogel verbindt dus retailers, e-tailers en merken aan Twitteraars.’ Tot de partners van Vroege Vogel behoort bij de start op 1 oktober naast Fonq.nl en Centralpoint.nl ook Webprint.nl.

Gadget Maandag
Iedere dag van de week krijgt een apart thema. Zo kent Vroege Vogel achtereenvolgens 'Gadget Maandag', 'Fashion & Sporty Dinsdag', 'Technologie & Geeky Woensdag', 'Entertaining Donderdag', 'Surprising Vrijdag', 'Lifestyle Zaterdag' en 'Designer Zondag'. De dagaanbieding die Vroege Vogel doet, is afhankelijk van een voorafgaande poll. Volgers kiezen daarin één uit drie voorgestelde producten.

Geen restvoorraden
Anders dan andere dagaanbiedingensites werkt Vroege Vogel volgens de initiatiefnemers vraaggedreven. ‘Vroege Vogel richt zich op coole en actuele producten en niet op restvoorraden.’ Via de hashtag ‘coolhunt’ kunnen Twitteraars tips voor aanbiedingen inzenden, waarvoor ze ook een beloning kunnen krijgen.

Vroege Vogel is een initiatief van de vrienden Armand Verhoef, Ayman van Bregt, Stefan Borsje en twinkle-blogger Jeroen van Eck, die kennis op verschillende terreinen samenbrengen.