Twinkle | Digital Commerce

Ace pioniert met online-verkoop luxe juwelen

2017-05-27
170133
  • [nieuws]
  • 1:43

Familiebedrijf Ace Juweliers is de eerste luxe juwelier in Nederland die internet inzet als verkoopkanaal. De virtuele schappen zijn onder andere gevuld met horloges van Gucci en Rado en sieraden van MeeVIDA en Lusogold.

CEO Alon Ben Joseph, de 29-jarige CEO van de Ace Juweliers Groep, is erin geslaagd een groot aantal luxe merken voor zich te winnen.

Dat ging niet zonder slag of stoot: 'Veel van wat je in ons segment tegenkomt op het internet, is grijze of zwarte handel. Grijs wil zeggen: wel echt, maar niet geautoriseerd. Bij de zwarte handel gaat het om gestolen en nagemaakte goederen. Reden voor de merken om heel terughoudend te zijn om hun spullen online aan te bieden.'

Ace Advisor
De zogenoemde Ace Advisor vormt het hart van Acejewelers.com en is bedoeld om de fysieke winkelervaring voor klanten te benaderen. Via een aantal gerichte vragen adviseert de Ace Advisor welk product het best voldoet aan de wensen van de consument.

Nabellen
Iedere aankoop op Acejewelers.com wordt handmatig geautoriseerd. Ben Joseph: 'We bellen elke bestelling na. We vragen of alles naar wens is, of de klant zeker is van de maat die hij of zij heeft besteld en we geven informatie over de levertijd.'

Bricks én clicks
De webshop van Ace Juweliers is behalve voor verkoop ook bedoeld om de toeloop naar naar de drie fysieke vestigingen in Amsterdam te bevorderen: 'Ik geloof heilig in bricks én clicks', zegt Ben Joseph. 'De site genereert traffic naar de winkels en andersom.'

Omzetverwachting
Ace Juweliers, dat in 2008 een omzet van 4,4 miljoen euro boekte, hoopt over vijf jaar een omzet van 10 miljoen euro te draaien, waarvan de helft moet komen uit het online-verkoopkanaal.

International Luxury eCommerce Association
Samen met de Nieuwe Zaak, dat Ace Juweliers bij de totstandkoming van de webwinkels heeft geadviseerd, heeft de juwelier een platform opgezet voor het uitwisselen van ideeën over de online-verkoop van luxe producten. Het opereeert onder de naam International Luxury eCommerce Association (ILEA) en is te vinden op Luxuryecommerce.org

Meer over de multichannelstrategie van Ace Juweliers kunt u lezen in Twinkle nummer 2, die op maandag 16 februari verschijnt.