Amazon heeft besloten om 27 van zijn dertig kledingmerken te schrappen uit het aanbod. Niet alle merken verdwijnen direct, maar blijven online tot de resterende voorraad verkocht is. Vermoedelijk is de opruiming niet alleen een bezuinigingsmaatregel, maar ook een poging om een mogelijke antitrustzaak door de Federal Trade Commission af te weren.
Dit meldt The Wall Street Journal. Het zou gaan om kledingmerken zoals Lark & Ro, Daily Ritual en Goodthreads. Wanneer alle restanten verkocht zijn, zal Amazon nog slechts drie merken aanbieden: Amazon Essentials, Amazon Collection en Amazon Aware. ‘We nemen beslissingen altijd op basis van wat onze klanten willen, en we hebben geleerd dat klanten onze grootste merken, zoals Amazon Basics en Amazon Essentials, zoeken voor een grote waarde met producten van hoge kwaliteit tegen geweldige prijzen,’ zegt Matt Taddy, vice - president van Amazon Private Brands, in een verklaring tegen The Wall Street Journal.
Volgens The Wall Street Journal heeft de Federal Trade Commission de afgelopen jaren onderzocht of Amazon zijn eigen producten verkiest boven die van concurrenten op zijn platforms en hoe het bedrijf externe verkopers op Amazon.com behandelt. Deze week zullen er ontmoetingen plaatsvinden tussen de commissie en de Amazon-vertegenwoordigers.
Amazon nam de afgelopen tijd rigoureuze beslissingen door veel van zijn staf te ontslaan en te besparen in verschillende segmenten. Deze keuzes lijken effect te hebben.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon ruimt op
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.