Twinkle | Digital Commerce

Tegenslag blijft HelloFresh gespaard

2023-03-07
1000562
  • [nieuws]
  • 1:01

De maaltijdboxen van HelloFresh blijven gretig aftrek vinden. In het afgelopen jaar verkocht het bedrijf 27 procent meer. Het (bruto)resultaat neemt weliswaar met 9,5 procent af, maar komt toch nog uit op ruim 477 miljoen euro.

In totaal kwam de omzet van de Hellofresh Group uit op 7,6 miljard euro. Het bedrijf bezorgde daarnaast voor het eerst meer dan een miljard maaltijden in een jaar tijd. Vooral in de Amerikaanse markt zijn de resultaten sterk. Die markt is goed voor ongeveer de helft van het totaal aantal bestellingen. De omzet in die markt nam ook toe met 37,2 procent en komt neer op 4,5 miljard euro. Ook het leeuwendeel van het resultaat (+/- 400 miljoen euro) wordt behaald in de VS.

Volgens ceo Dominik Richter wist HelloFresh ondanks de macro-economische uitdagingen een sterk groei te behalen en behaalde verschillende getroffen maatregelen het gewenste resultaat. Voor het lopende boekjaar verwacht HelloFresh een brutoresultaat tussen de 460 en 540 miljoen euro. De omzet moet ongeveer 2 tot 10 procent hoger uitkomen.

Ook wil HelloFresh dit jaar meer inzetten op snellere bezorging en een breder assortiment aan maaltijden.