De proef met bestelknoppen van supermarkten Albert Heijn en Jumbo die op de sites van foodblogs worden geplaatst blijkt een succes. Het aantal aangesloten foodblogs is inmiddels verdubbeld.
Dat vertelt Kees Meershoek van Food Influencers United aan MarketingTribune. Volgens hem is ook het bereik van deze bestelknoppen fors toegenomen en zijn er dus ook meer foodblogs bij op aangesloten. ‘Corona zorgde voor een groeispurt’, stelt Meershoek. ‘Men at meer thuis en met de sluitingen van horeca ging er ook meer aandacht naar het koken. Foodblogs zagen hun verkeer met tientallen, soms honderden procenten toenemen. Dit verkeer is na afloop van alle lockdowns gebleven.’
Met de koopknoppen kunnen klanten in één keer de ingrediënten van een recept dat op de foodblog staat in het online winkelmandje plaatsen. Volgens Meershoek wil Food Influencers United in 2023 ook uitbreiden naar het buitenland.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Proef foodblogs en bestelknoppen smaakt naar meer
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.